فواید مدیتیشن برای دمانس

فواید مدیتیشن برای دمانس

برای کنترل بیماری زوال عقل می توانید از مدیتیشن کمک بگیرید موسیقی درمانی نیز در این زمینه می تواند به شما کمک کند به سالمندان پیشنهاد میدهیم از موسیقی درمانی ومدیتیشن برای پیشگیری از شدتد یافتن بیماری آلزایمر در بدنشان کمک بگیرند .

محققان دانشگاه ویرجینیای غربی در مطالعه اخیرشان به یافته‌های تازه‌ای درباره اثرگذاری مدیتیشن و موسیقی دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که مدیتیشن و گوش دادن به موسیقی می‌توانند فواید متعددی برای سالمندان در معرض خطر ابتلا به بیماری آلزایمر داشته باشند. گزارشی از این مطالعه در Journal of Alzheimer’s Disease منتشر شده است.

در این مطالعه، ۶۰ نفر از سالمندان مبتلا به زوال شناختی ذهنی (SCD) مورد بررسی قرار گرفتند و از همه آنان خواسته شد تا ۱۲ دقیقه در روز و به مدت ۱۲ هفته، مدیتیشن انجام بدهند یا به موسیقی گوش کنند. یافته‌های نهایی نشان دادند که عملکرد حافظه‌ای و علمکرد شناختی همه این سالمندان بعد از گذشت ۳ ماه و با کمک مدیتیشن و موسیقی،تا حدود قابل توجهی بهبود پیدا کرده است. به نظر محققان، اگر این دو رفتار مهم تا ۶ ماه ادامه پیدا کنند، نتایج بسیار بهتری به همراه می‌آورند. محققان براساس یافته‌های‌شان تاکید کردند که شرایط این سالمندان با کمک مدیتیشن و موسیقی، حتی از نظر کیفیت خواب، خلق‌وخو، وضعیت استرس، احساس خوش‌بختی و کیفیت زندگی هم بهتر شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.