فواید مدیتیشن برای نمونه برداری ازپستان

فواید مدیتیشن برای نمونه برداری ازپستان

از فواید مدیتیشن برای سلامتی تان چه میزان اطلاع دارید برای کاهش خستگی و درمان اختلال اضطرابی می توانید از این روش کمک بگیرید.برای پیشگیری از استرس قبل از نمونه برداری از پستان می توانید از مدیتیشن کمک بگیرید.

محققان موسسه سرطان دوک در دورهام، به نتایج تازه‌ای درباره تاثیر مدیتیشن رسیدند. براساس گزارشی که از مطالعه آن‌ها در Journal of the American College of Radiology منتشر شده است، مدیتیشن و موسیقی می‌توانند درد، اختلال اضطرابی و خستگی ناشی از نمونه‌برداری سرطان پستان را کاهش دهند. ۱۲۱ خانم در این مطالعه تحت بررسی قرار گرفتند که به صدای مدیتیشن ضبط‌ شده و موسیقی گوش می‌کردندیا در حین نمونه‌برداری پستان‌ها، مراقبت استاندارد و مطلوبی از آن‌ها می‌شد. نتیجه این بررسی نشان داد خانم‌هایی که به مدیتیشن یا موسیقی گوش می‌کنند، با کاهش بیشتری در سطح خستگی و اختلال اضطرابی مواجه می‌شوند.

ضمن این‌که مشخص شد درد نمونه‌برداری پستان‌ها در گروهی که به مدیتیشن گوش می‌دهند،کمتر از گروهی است که به موسیقی‌های مختلف گوش می‌کنند. دکتر ماری اسکات، مسئول این مطالعه،‌ می‌گوید: «بیمارانی که در حین نمونه‌برداری از پستان‌ها، احساس درد می‌کنند یا دچار اختلال اضطرابی می‌شوند، ممکن است تکان بخورند و همین وضعیت می‌تواند اثربخشی نمونه‌برداری را کاهش دهد یا باعث شود که بیماران دیگر غربالگری و آزمایش‌ها را پیگیری نکنند».


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *