فواید و عوارض جانبی آب گیلاس برای نقرس

فواید و عوارض جانبی آب گیلاس برای نقرسنقرس یک نوع التهاب تحت عنوان آرتریت  است که در بدن بیش از حد اسید اوریک  وجود دارد و باعث ایجاد کریستال در مفصل می شود که می تواند بسیار دردناک باشد. در حالی که داروهای خاص دارویی وجود دارد که میتواند با علائم نقرس مقابله کند، بسیاری از مردم به جای درمان  دوست دارند با  تغییر رژیم غذایی ، میزان اسید اوریک را تنظیم کنند- یعنی  غذاهای چرب و شیرین نخورند، یکی از طبیعی ترین داروهای نقرس  استفاده از آب گیلاس  ترش است.استفاده از آب گیلاس برای نقرس یک درمان نسبتا جدید است که بسیار هم موثر است

غنی از آنتی اکسیدان ها

گیلاس به طور کلی غنی از مواد معدنی خاص و ویتامین ها هستند که بسیاری از آنها می توانند به جلوگیری از التهاب کمک کنند، اما ترکیبات ارگانیک و آنتی اکسیدان ها در گیلاس ها  واقعا موثر است. آنتوسیانین که ترکیبات  مفیدی هستند که می تواند به طور موثر التهاب را کاهش دهند

کاهش میزان اسید اوریک

همچنین بعضی از بیوفلاوونویدها وجود دارند که می توانند  اسید اوریک را در بدن کاهش دهند. هنگامی که کلیه ها  بهتر کار می کنند  اسید اوریک کمتر شده و درنتیجه درد مفاصل هم کاهش می یابد. اساسا، اگر مفاصل تورم نداشته باشند، کریستال اسید اوریک باعث کاهش فشار و اصطکاک در مفصل خواهد شد.

 

دیورتیک

آب گیلاس به عنوان یک دیورتیک  مورد استفاده قرار می گیرد،. با  ادرار کردن، آب گیلاس می تواند  نمک، چربی و سموم بدن را خارج کند که همین کار کلیه ها را بهتر کرده و میزان  اسید اوریک را در خون کاهش میدهد.
این که گفته می شود  آب میوه گیلاس ترش به دلیل خالص بودن آن است ، یعنی مواد شیرینی از قبیل شکر اضافه نشود چرا که در آن صورت  علائم نقرس تشدید می شود برخی از رایج ترین راه حل ها برای افزودن به آب  گیلاس،  چای سبز یا آب  است.

 

عوارض جانبی

در حالی که آب گیلاس برای نقرس یک درمان عالی است، برخی از عوارض جانبی بالقوه وجود دارد، چون آب این میوه می تواند منجر به افزایش وزن و مشکلات گوارشی شود.

 

افزایش وزن

با توجه به این که یک لیوان آب گیلاس حاوی ۱۴۰ کالری است، کسانی که بیش از این مقدار برای از بین بردن علائم نقرس از آب گیلاس بنوشند باید در طول روز مواد غذای کم کالری استفاده کنند تا وزنشان بالا نرود

مشکلات معده

آب گیلاس دارای مقادیر زیادی سوربیتول است  که می تواند تاثیر مهمی بر هضم داشته باشد. در صورتی که بیش از حد، سوربیتول موجود در آب گیلاس می تواند به اسهال و دیگر مشکلات دستگاه گوارش، از جمله  درد، نفخ و سوءهاضمه منجر شود.

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *