فواید پیاده روی برای دیابتی ها

فواید پیاده روی برای دیابتی ها

مبتلایان به امراض قندی هرگز نباید پیاده روی را ترک کنند این ورزش ساده و بی دردسر مزایای فراوانی برای سلامتی این افراد دربردارد. پس از هر وعده غذایی به خصوص وعده شام یک پیاده روی کوتاه مدت می تواند سلامتی این افراد را تضمین کند.

یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که پیاده‌روی کوتاه بعد از غذا خوردن، بیشتر از فعالیت‌های ورزشی در دیگر اوقات روز می‌تواند به کاهش سطح قند خون در بیماران دیابتی کمک کند. گزارشی از این مطالعه در Diabetologia منتشر شده است. محققان دانشگاه اوتاگو (نیوزیلند) در این مطالعه، ۴۱ نفر از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را مورد بررسی قرار دادندکه مجموعا ۱۵۰ دقیقه در هفته پیاده‌روی می‌کردند.

در فاز اول مطالعه، بیماران باید روزانه به‌مدت ۳۰ دقیقه و در زمان مورد نظر خودشان پیاده‌روی می‌کردند. در فاز دوم مطالعه، از این بیماران خواسته شد تا بعد از هر وعده غذایی اصلی (به فاصله ۵ دقیقه بعد از آن)، به‌مدت ۱۰ دقیقه پیاده‌روی کنند. درنهایت مشخص شد که سطح قند خون با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی اصلی،به‌طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. یکی از شاخص‌های اندازه‌گیری سطح قند خون، شاخص قند خون بعد از غذا (postprandial glycemia) است که با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی ارتباط دارد. نتایج نهایی نشان دادند که این شاخص در بیماران دیابتی با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی اصلی، ۱۲ درصد کمتر می‌شود. بیشترین میزان کاهش در این شاخص به ۲۲ درصد رسید که با پیاده‌روی بعد از وعده غذایی شام به دست آمد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *