فواید پیروی از رژیم روزه داری

فواید پیروی از رژیم روزه داری

 

با کمک روزه داری می توانید از وزن خود بکاهید و آن را کاهش دهید برخی روش های ساده در این زمینه به شما کمک زیادی خواهند کرد. همچنین با تنظیم وعده صبحانه و میان وعده های غذایی سبک می توانید به کاهش وزن دست پیدا کنید.

این روزها، رژیم‌های غذایی مختلفی در سراسر جهان برای کاهش وزن به افراد چاق توصیه می‌شوند اما خیلی از این رژیم‌ها، اصولی نیستند و می‌توانند سلامت افراد را به خطر بیندازند. یکی از رژیم‌های رایج در طول سال‌های اخیر، رژیم‌های روزه‌داری دوره‌ای است که بهترین آنها، رژیم ۱۶:۸ است. در این رژیم‌های روزه‌ای دوره‌ای، شما باید الگوی بخور نخورهای روزانه‌تان را کمی تغییر دهید. در رژیم ۱۶:۸، شما می‌توانیدوعده صبحانه را حدود ساعت ۲ ظهر و وعده بعدی را حدود ۸ شب مصرف کنید.در این میان، مصرف آب، چای، قهوه، میوه‌ها و سبزی‌ها آزاد است. البته مصرف میوه‌ها باید به دو وعده محدود شود و مصرف سبزی‌ها و صیفی‌ها، نامحدود خواهد بود. در انواع دیگری از رژیم‌های روزه‌داری دوره‌ای، شما می‌توانید یک هفته در ماه یا یک روز در هفته را روزه بگیرید و در این روزهای روزه‌داری باید تنها ۲ وعده غذای سبک به‌همراه آب، چای و سبزی‌های مختلف مصرف کنید. در این صورت، بدن شما فرصت کافی برای سوزاندن چربی‌های اضافه را پیدا می‌کند تا بتواند وزنتان را کاهش دهد. در تمام روزهای رژیم‌های اصولی روزه‌داری دوره‌ای، مصرف چربی‌ها کم، اما حذف نمی‌شود. غلات مصرفی، باید سبوس‌دار و لبنیات هم کم‌چرب یا بدون چربی باشند.

 رژیم روزه داری متناوب(IF) که به رژیم ۵:۲معروف شده است به کاهش وزن و کاهش مقاومت  به انسولین که هر دو برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و پیش بسیارمهم می باشد، کمک می کند. یکی از دلایل محبوبیت این رژیم، انعطاف پذیری آن در مقایسه با رژیم های غذایی کم کالری در اکثر روزهای هفته است.

 تئوری موجود در پس رژیم غذایی روزه داری متناوب این است که دوره های کوتاهی از روزه داری بدن را برای تعمیر آسیب های وارد شده تقویت می کند و از ورود بدن به حالت صرفه جویی در انرژی به دلیل گرسنگی طولانی جلوگیری می نماید. در حالیکه این نظریه هنوز بطور قطعی اثبات نشده است، تعدادی مطالعه ی بالینی نتایج امیدوار کننده ای را از این نوع رژیم غذایی ارائه داده اند، اگر چه این آزمایشات در مدت  زمان کوتاه  و کمتر از یکسال  انجام شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *