لوس شدن کودک با انجام این اشتباهات والدین

لوس شدن کودک با انجام این اشتباهات والدین

علت لوس شدن کودک

گاهی اوقات اشتباهات والدین باعث لوس شدن کودک میشود که در زیر به این علت ها می پردازیم و راههایی برای جلوگیری و پیشگیری از لوس شدن آنها برای والدین ارائه داده است.

سبک تربیتی سخت گیرانه، سهل گیرانه و مقتدرانه برای تربیت فرزندان وجود دارد. در سبک تربیتی سخت گیرانه فقط قوانین و مقررات وجود دارد و برخورد سخت با فرزندان به احساس کم توجهی در آنان منجر می شود. در تربیت سهل گیرانه پدر و مادر تمام خواسته های فرزند را می پذیرند، به همین دلیل کودک لوس می شود. اما بهترین روش برای تربیت فرزندان تربیت مقتدرانه است که در آن والدین تعادل را برقرار می کنند و در برابر رفتار درست به فرزندشان پاداش می دهند و برای رفتار نادرست او را مجازات می کنند و به کودک می فهمانند که رعایت قوانین و مقررات به معنای دوست نداشتن او نیست.

۷ قدم برای ممانعت از لوس شدن کودک

آیا این جمله که محبت کردن هیچ حد و مرزی ندارد، صحیح است؟ خیر! اگر شما در پی تربیت کردن کودکانی خوش رفتار هستید، باید یکسری قوانین و مقررات پایه را بنیان گذاری کنید و مانع از رشد رفتارهای بد شوید و رفتارهای بد را از ریشه از بین ببرید. به وسیله ۷ قدمی که در ادامه به آن اشاره می کنیم شما می توانید مانع از لوس شدن کودک خود شوید.

 

برای جلوگیری از لوس شدن کودک تان محدودیت ها را ساده و واضح مشخص کنید

این طور در نظر بگیرید که اگر محدودیت خود را به صورت واضح و ساده بیان کنید دیگر به بحث های بعدی نیازی ندارید. به تفاوت بین این ۲ جمله خوب دقت کنید: «باشه، می تونی یک بیسکویت برداری» در این جمله امید زیادی برای درخواست یک بیسکویت دیگر وجود دارد و اما جمله دوم: «می تونی یک بیسکویت برداری، ولی بیسکویت دومی را درخواست نکن. همین یه دونه است.»

 

برای جلوگیری از لوس شدن کودک تان محدودیت های خود را عملی کنید

در مثال ذکر شده باید «یه دونه» به معنای واقعی «یه دونه» باشد. شاید برای همه ما اتفاق افتاده باشد که در شرایطی به درخواست کودک برای خوردن بیسکویت دوم نه گفته ایم ولی پس از چند لحظه، دل مان سوخته است و بیسکویت بیشتری به کودک داده ایم. ممکن است دومین بیسکویت فقط برای یک بار مسئله بزرگی نباشد ولی آیا می خواهید هر بار که محدودیت برای مسئله ای قرار می دهید این گونه از محدودیت خود پیشی بگیرید و آن را در نظر نگیرید؟ بنابراین منتظر لوس شدن کودک تان و بی توجهی او به محدودیت ها باشید.

 

برای جلوگیری از لوس شدن کودک تان با خواهش و التماس کردن تسلیم کودک نشوید

وقتی یکبار تسلیم شوید به کودک خود یاد می دهید که با خواهش و التماس می تواند به خواسته هایش برسد.

برای جلوگیری از لوس شدن کودک تان اجازه دهید کودکتان شما را متقاعد کند

اگر کودک شما چیزی می خواهد که شما درباره آن مطمئن نیستید، از او بخواهید برای درخواست خود دلیل آورد. آیا او می خواهد برنامه تلویزیونی مورد علاقه اش را ببیند؟ اگر توضیح دهد که اسباب بازی هایش را جمع می کند یا اول مشق هایش را می نویسد و بعد به تماشای آن می پردازد شما با خیال راحت تری به درخواست او جواب مثبت خواهید داد.

 

برای جلوگیری از لوس شدن کودک تان گاهی هم جدی برخورد کنید

شما با لطیف برخورد کردن با کودک تان در حق او لطف نمی کنید. پژوهش ها نشان می دهد جدی بودن برای انجام کارهای روزمره و مسئولیت ها در کودک به برآمدن از عهده مشکلات منجر می شود. حتی کارهای ساده ای در خانه مثل گذاشتن اسباب بازی های خود به کناری یا کمک به تمیز کردن نامرتبی هایی که خود ایجاد کرده است.

 

از ناامید کردن کودک خود نترسید

ما از این که کودک خود را ناراحت ببینیم، متنفریم. این که کودک شما ناامید شدن از چیزی را یاد بگیرد به او کمک می کند تا بعدها در زندگی مهارت رویارویی با حس استرس را داشته باشد.

 

برای جلوگیری از لوس شدن کودک تان اجازه دهید برای رسیدن به هدفش تلاش کند

واضح است اگر کودکان چیزهایی که می خواهند به آسانی به دست آورند لوس می شوند. اگر کودک شما یک اسباب بازی جدید می خواهد، یک سیستم جایزه دهی در برابر رفتار خوب برای او در نظر بگیرید و کم کم و در قالب جایزه رفتار خوب، آن اسباب بازی را برای او تهیه کنید. این تلاش او برای رسیدن به هدفش مانع لوس شدن او خواهد شد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.