لیست غذایی یک روزه ویژه فصل مدارس

لیست غذایی یک روزه ویژه فصل مدارس لیست غذایی یک روزه ویژه فصل مدارس

لیست غذایی یک روزه ویژه روز قبل از مدرسه

معمولا هفته اخر تابستان هفته پر جنب و جوشی برای مادران خواهد بود بطوریکه آنها نیاز به یک لیست غذایی یک روزه دارند تا براساس آن بتوانند براحتی به خرید فرزندانشان بپردازند بنابراین در مطلب زیر یک لیست غذایی عالی ویژه یک روز شما ارائه گردیده است تا بتوانید براحتی به همه کارهایتان رسیدگی کنید.

روزهای پایانی تابستان برای آنهایی که بچه مدرسه‌ای دارند، پر از جنب‌وجوش است. خرید کفش و لباس و لوازم‌التحریر از یک سو و دوره درس‌های سال گذشته از سویی دیگر. اما با شروع مدرسه، وظیفه روزانه دیگری هم به بقیه وظایف والدین افزوده می‌شود؛ تهیه میان‌ وعده برای ساعت استراحت بچه‌ها. متخصصان معتقدند صبحانه کامل و میان وعده‌های سالم، کلید هوشیاری بچه و یادگیری مطلوب در تمام روز است. خانم کارین ریچاردز؛ متخصص تغذیه در دانشگاه فیلادلفیا برنامه غذایی زیر را به همه والدین توصیه می‌کند:

نهار شامل سه گونه مختلف از مواد تغذیه‌ای که پروتئین و کربوهیدرات پیچیده داشته باشند، مثلا پاستا یا پیراشکی با گوشت. کربوهیدرات پیچیده انرژی مورد نیاز برای کودکان را فراهم می‌کند و پروتئین هم باعث سیر ماندن بچه برای مدت طولانی‌تری می‌شود. برای میان وعده‌ها هم بهتر است از میوه‌های مختلف و متنوع استفاده کرد، مثلا کیوی، پاپایا یا حتی کوکوی کدو یا هویج رنده شده، البته از یاد نبرید که نوشیدن مقادیر کافی شیر کم‌چربی برای کودکان جزو واجبات است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *