مبتلایان به امراض قندی و آنفلوآنزا

مبتلایان به امراض قندی و آنفلوآنزا

افراد دیابتی که از آنفلوآنزا رنج میبرند باید برخی پرهیزات غذایی مهم را در پیش بگیرند به عنوان مثال سوپ ژیمی میل کنند و مایعات زیادی بنوشند بهتر است با عوارض آنفلوآنزا برای بیماری شان آشنایی پیدا کنند و بیشتر از سلامتی شان مراقبت کنند.

وقتی به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوید، ممکن است انقدر احساس بدی پیدا کنید که نه دیگر احساس گرسنگی داشته باشید، نه احساس تشنگی؛ اما هنوز هم باید غذا بخورید تا سطح قند خون را پایدار نگه دارید. در چنین شرایطی باید برنامه غذایی‌تان را به‌طور منظم رعایت کنید و رأس هر ساعت، حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات بخورید.

یک تکه نان تُست، سه‌چهارم فنجان ماست و یک فنجان سوپ، گزینه‌های مناسبی برای شما هستند. بعضی از افراد دیابتی، همزمان با ابتلا به آنفلوآنزا، دچار تهوع، استفراغ و اسهال می‌شوند. به همین دلیل اگر می‌خواهید مایعات کافی و مورد نیاز بدن را دریافت کنید، حتما مایعات زیادی در طول روز بنوشید.

مثلا بهتر است هر یک ساعت، یک فنجان آب بنوشید. ضمنا در صورتی که متوجه شدید قند خون‌تان در حال بالا رفتن است، باید از نوشیدنی‌های بدون قند مثل آب و چای استفاده کنید. البته اگر قند خون‌تان پایین باشد، می‌توانید از حدود ۱۵ گرم کربوهیدرات استفاده کنید و مثلا یک‌چهارم فنجان آب انگور یا یک فنجان نوشیدنی ورزشی بنوشید.

خطر عوارض آنفلوآنزا برای افراد دیابتی، بیشتر از دیگران است و به همین دلیل باید تا جایی که امکان دارد سعی کنید به آنفلوآنزا مبتلا نشوید. استفاده سالانه از واکسن‌ها می‌تواند احتمال ابتلا را کاهش دهد، هرچند آن را غیرممکن نمی‌سازد. ضمنا بهتر است از اعضای خانواده و سایر نزدیکان و دوستان بخواهید که واکسن بزنند، چون اگر اطرافیان شما دچار آنفلوآنزا نشوند،‌ کمتر احتمال دارد که شما هم به آنفلوآنزا مبتلا شوید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *