مبتلا شدن معتادان به عارضه های مغزی

مبتلا شدن معتادان به عارضه های مغزی

تاثیر اعتیاد بر مغز معتادان

معمولا معتادانی که از مواد مخدری امثال قرص های روانگردان و شیشه و … استفاده می کنند در معرض آسیب های مغزی قرار می گیرند که در این میان دو عارضه مغزی مهم ترین آثار این مواد مخدر می باشد.

معتادانی که شیشه یا مواد روانگردان و … مصرف می‌کنند بعد از مدتی درگیری مغزی پیدا می‌کنند. در سی تی اسکن یا تصویربرداری مغزی این افراد تصویری حفره حفره از بافت مغز دیده می‌شود. این تصاویر نشانه خونریزی‌های کوچک یا سکته کوچکی است که در عروق مغزی اتفاق افتاده است.

گاهی عروق درگیر بزرگ هستند که خونریزی آن نیز شدیدتر و علایم آن بیشتر است. معتادان در معرض دو عارضه مهم مغزی به نام‌های بیماری عروق کوچک مغز و واسکولیت یا التهاب عروق مغز هستند. خونریزی‌‌های کوچک معمولا علایم حاد ایجاد ‌نمی‌کنند ولی به تدریج حجم بافت سالم مغز کمتر می‌شود

و بیمار دچار کاهش تمرکز شده و فعالیت مغزی کاهش می‌یابد. این افراد در نهایت دچار اختلال حافظه می‌شوند ولی علایم برجسته و جدی وقتی بروز می‌کند که خونریزی شدید باشد. چنین بیمارانی دچار فلج دست و پا، سردرهای ناگهانی و تشنج می‌شوند. با آسیب

سلول‌های مغزی، بخش صدمه دیده برای همیشه از بین می‌رود و این پدید غیر قابل برگشت است. این موضوع فقط مختص معتادان نیست و افراد عادی دچار سکته مغزی هم همین وضعیت را دارند. در معتادان آسیب سلول‌ها در یک فرآیند تدریجی و ثابت و پیش‌رونده رخ می‌دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *