مثبت فکر کردن به مسائل با سبک زندگی سالم داشتن

مثبت فکر کردن به مسائل با سبک زندگی سالم داشتن

مثبت فکر کردن به مسائل

برای اینکه زندگی بهتری داشته باشیم بهتر است مثبت فکر کردن را بیاموزیم و این نوع تفکر نیاز کار خاصی ندارد و فقط کافیست که راههایی که در زیر برای شما گذاشته شده است را انجام دهید

طبق گفته‌ی Mayo Clinic، چشم‌انداز شما به زندگی کمک می‌کند تا میزان استرس خود را کاهش دهید، عزت ‌نفستان را افزایش داده و حتی سلامتی شما را نیز بهبود می‌بخشد. فواید بیشتر آن برای سلامتی شامل نرخ پایین‌تر افسردگی، بهبود مقاومت در برابر سرماخوردگی معمولی و کاهش خطر بیماری قلبی عروقی است. تفکر مثبت به فرد کمک می‌کند تا وقتی در مسیر سختی‌های زندگی قرار می‌گیرد، با داشتن یک چشم‌انداز و نگرش سالم از زندگی لذت ببرد.

 

افکار منفی را بشناسید

به گفته‌ی Mayo Clinic ، افکار منفی شما را از دیدن جنبه‌ی مثبت زندگی بازمی‌دارند. چهار نوع فکر منفی وجود دارد. فیلتر کردن، که شما فقط به جنبه‌ی منفی توجه می‌کنید؛ شخصی‌سازی، که شما به خاطر حوادثی که رخ می‌دهد خودتان را سرزنش می‌کنید؛ فاجعه سازی، که یک حادثه را بدتر از آنچه که هست نشان می‌دهید؛ یا قطبی‌سازی، که در آن رویدادها یا منفی هستند یا مثبت. با شناخت افکار منفی می‌توانید آن‌ها را دور بریزید.

 

روز خود را مثبت شروع کنید

افراد منفی‌ باف تمایل دارند که روز خود را با فکر کردن به اینکه مشکلی پیش خواهد آمد، شروع کنند. به ‌جای آن، بر جنبه‌هایی از روزتان که می‌تواند خوب پیش برود و آنچه که در آن روز به دنبال آن هستید، تمرکز کنید.

 

یک سبک زندگی سالم داشته باشید

یک سبک زندگی که بر غذا خوردن سالم و رهایی از استرس تمرکز دارد به شما کمک می‌کند تا روحیه‌ی خود را مثبت کنید. به گفته‌ی Mayo Clinic، سه بار ورزش کردن در هفته موجب یک روحیه‌ی مثبت‌ترمی‌شود.

 

یک اعتراف روزانه داشته باشید

اعترافات، افکار مثبتی هستند که شما با صدای بلند می‌گویید تا خودتان را تشویق و ترغیب کنید. اعتراف شما می‌تواند هر چیزی باشد، از جمله‌ی «من یک روز خوب خواهم داشت» گرفته تا نقل ‌قول مورد علاقه‌ی خودتان. همچنین می‌توانید یک تفکر مثبت در مورد خودتان را انتخاب کنید و وقتی افکار منفی وارد ذهنتان می‌شوند آن را تکرار کنید.

 

بررسی کنید که چه چیزی را می‌توان تغییر داد

گاهی مسائل موجود در زندگی خودتان می‌تواند باعث شود که منفی فکر کنید. راسل بیشاپ، روان ‌شناس آموزشی کالیفرنیا در مقاله‌ای که برای وب‌سایت Huffington Post نوشت گفت، بخش‌هایی از زندگی‌تان را که دوست دارید تغییر کنند، مثل یک شغل نامتناسب، را شناسایی کنید.

 

دوستان مثبت پیدا کنید

جمع‌ کردن افراد مثبت در اطراف خودتان می‌تواند کمک کند تا حمایت و رغبتی را که برای یک زندگی مثبت نیاز دارید به دست آورید.

 

خوش‌گذرانی کنید

به گفته‌ی Mayo Clinic، دیدن یک فیلم خنده‌دار، خواندن یک کتاب لطیفه یا دیدن یک استندآپ کمدی، خندیدن و خوش‌گذرانی کردن می‌تواند به شما کمک کند تا حس مثبت‌تری داشته باشید.

 

کارهایی را که دوست دارید انجام دهید

وقتی چیزی را پیدا می‌کنید که شما را خوشحال می‌کند و به انجام آنچه که دوست دارید ادامه می‌دهید، احساس نشاط پیدا می‌کنید. خواه دنبال کردن یک سرگرمی جدید باشد و یا فروش ابتکاری، چیزی را امتحان کنید که همیشه خواسته‌اید انجام دهید و به خودتان اجازه‌ی موفقیت بدهید. به موارد منفی یا اینکه چگونه می‌توانید شکست بخورید فکر نکنید.

 

وضعیت را به شکل متفاوتی ببینید

وقتی صحبت از تفکر مثبت می‌شود، دیدگاه اهمیت دارد. با ارزیابی یک وضعیت که قبلاً آن را منفی می‌دانستید و فکر کردن به اینکه چگونه می‌توانید به شکل مثبتی به آن برسید، می‌توانید یاد بگیرید که یک دیدگاه سالم‌تر به زندگی انتخاب کنید. مثبت فکر کردن

 

تمرین کنید

وقتی صحبت از تفکر مثبت می‌شود، تمرین کردن واقعاً نتیجه می‌دهد. به گفته‌ی Mayo Clinic، هرچه تفکر مثبت را بیشتر تقویت کنید، احتمال اینکه این خط فکری را دنبال کنید بیشتر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.