مدیریت چالش و خطرات توسط کودک

 مدیریت چالش و خطرات توسط کودک

بهتر است مدیریت چالش و خطرات را به فرزندتان بیاموزید اطفال برای مواجهه صحیح با خطرات جانبی نیاز به یادگیری مهارت های کافی دارند. برخورد با چالش های اجتماعی نیز نیازمند تقویت و پرورش مهارت های ذهنی و فکری خردسالان می باشد.

مدیریت چالش و خطرات را به کودکانمان آموزش دهیم. آموزش دادن کودکان برای مواجهه با خطرات و چالش‌های مختلف زندگی برای بسیاری از پدر و مادرها سخت است. با این‌حال، فرزند شما باید طرز مواجهه با خطرات و چالش‌ها را یاد بگیرد، چون در آینده با بسیاری از آن‌ها مواجه خواهد شد. شما به‌عنوان پدر یا مادر می‌توانید مهارت‌های ضروری را به فرزندتان یاد بدهید تا او بتواند با اعتماد به نفس کافی با مشکلات روبه‌رو شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که نوع خطرات و چالش‌هایی که کودک شما با آن‌ها مواجه خواهد شد را شناسایی کنید. خطرات و چالش‌ها فقط به حوزه درگیری‌های فیزیکی محدود نمی‌شود. کودکان با خطرات و چالش‌های فکری و ذهنی مختلفی مواجه می‌شوند، مثل به کار گرفتن یک ایده جدید یا تلاش برای حل کردن مشکلات. خطرات و چالش‌های اجتماعی و اخلاقی را هم نباید فراموش کنید. این‌جا است که باید توانایی «نه» گفتن را درون کودک پرورش دهید. به او یاد بدهید که در بحث و استدلال موفق عمل کند و در صورت لزوم خودش را با قواعد مختلف در موقعیت‌ها و محیط‌های مختلف تطبیق دهد.

نکته مهم دیگر این است که باید از قوه ابتکار کودک حمایت کنید. بیشتر والدین یا معلمان معمولا کودکان را به‌دلیل استفاده از راه‌حل‌های نامتعارف برای حل کردن مشکلات سرزنش می‌کنند، در حالی که نباید چنین کاری را انجام دهند. مثلا اگر کودک شما تلاش کرد که یک گلدان شکسته را با چسب زخم به حالت اول برگرداند، اصلا او را سرزنش نکنید. به او بگویید که این ایده واقعا جذاب است و راه حل مناسب‌تر را به او پیشنهاد کنید. این رفتار، کودک را تشویق می‌کند که از خلاقیت و ابتکار خودش استفاده کند و از مواجهه با چالش‌ها نترسد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *