مراحل پخت ته چین ساده همراه با خلال پسته و بادام

مراحل پخت ته چین ساده همراه با خلال پسته و بادام

مراحل پخت ته چین ساده همراه با خلال پسته و بادام

مطلب زیر مراحل پخت ته چین ساده را برای شما قرار داده است پخت این ته چین بسیار آسان میباشد و کار چندان مشکلی نیست در زیر به شما فوت و فن های مربوط به پخت ته چین را برای شما قرار داده ایم.

 

مواد لازم برای مراحل پخت ته چین ساده

برنج ۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
ماست چکیده ۴ قاشق غذاخوری
زعفران به میزان دلخواه
نمک و فلفل به میزان دلخواه
روغن ۳ قاشق غذاخوری
زرشک، خلال پسته و بادام برای تزئین (اختیاری)

 

مراحل پخت ته چین ساده

برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با آب ولرم آبکشی کنید ( برنج را زمانی آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت می فشارید اطراف آن نرم و مغز آن کمی خام باشد ).

در ظرفی تخم مرغ ، ماست چکیده و روغن را با یکدیگر مخلوط می کنیم. زعفران را از قبل با مقدار کمی آب دم کنید و زعفران دم کرده را به ترکیب اضافه کنید.سپس برنج آبکش شده را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا تمام برنج به مایه آغشته شود. با کمی نمک و فلفل آن را مزه دار کنید. ترکیب را در قابلمه ای که می خواهید ته چین را در آن بپزید بریزید و با پشت قاشق یا کفگیر آن را خوب فشار دهید تا متراکم شود. دقت داشته باشید که سطح ته چین صاف و یکنواخت باشد و خوب فشرده شده باشد.

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید. زمانیکه صدای جلز و ولز روغن به گوش رسید حرارت را کم کنید و اجازه دهید ته چین ساده به مدت ۱ ساعت به آرامی بپزد. پس ازین مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید. اجازه دهید کمی خنک شود تا ته چین راحتتر جدا شود. سپس قابلمه را برگردانید و به دلخواه با کمی زرشک تفت داده شده، خلال پسته یا بادام تزیین کنید و نوش جان کنید. می توانید این ته چین خوشمزه و زعفرانی را بدون تزیین نیز سرو کنید.

نکته: پخت ته چین آنقدرها هم سخت نیست و با یاد گرفتن فوت و فن های پخت ته چین می توانید ته چینی فوق العاده و مجلسی داشته باشید. این دستور پخت ته چین ساده زعفرانی است. می توانید با اضافه کردن مواد مختلف ته چین های متفاوتی داشته باشید. مانند ته چین مرغ، ته چین بادمجان و قارچ ، ته چین گوشت و بادمجان، ته چین قالبی، … داشته باشید.

برای: ۲ نفر
حاضر است در : ۹۵ دقیقه
وعده: شام, نهار
دسته بندی دستور آشپزی : پلو و چلو
مواد لازم : برنج, تخم مرغ, زرشک, زعفران, ماست


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *