مراحل پخت سالاد اسفناج و لبو با مرغ

مراحل پخت سالاد اسفناج و لبو با مرغ

طرز پخت سالاد اسفناج و لبو با مرغ

در مطلب زیر طرز تهیه و پخت سالاد اسفناج بهمراه لبو و مرغ را برایتان قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه و برای درمان کم خونی بکار می رود امیدوارم که از تهیه این غذا لذت کافی را ببرید.

سالاد اسفناج و لبو با مرغ، شامی بسیار سبک و مغذی برای افراد چاق و مبتلا به کم‌خونی است. برای تهیه این سالاد برای دو نفر به ۲۵۰ گرم سینه مرغ بدون استخوان، ۲ قاشق غذاخوری روغن کانولا، ۱ قاشق غذاخوری عصاره افرا، ۱ قاشق غذاخوری سرکه، یک‌‌ونیم قاشق چای‌خوری سس خردل،

یک‌ونیم قاشق چای‌خوری سس سویا، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری نمک، یک‌هشتم قاشق چای‌خوری فلفل، ۴ فنجان اسفناج ترد و ریز خرد شده، ۲۵۰ گرم چغندر (لبو) پخته، یک‌چهارم فنجان پنیر صبحانه خردشده و ۲ قاشق غذاخوری زیتون خردشده نیاز داریم. برای آماده کردن سالاد اسفناج و چغندر،

ابتدا باید مرغ‌ها را به‌صورت ورقه ببرید و آنها را در تابه به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه با روغن کانولا تفت دهید تا کاملا بپزند. سپس اجازه دهید تا تکه‌های مرغ، سرد شوند. عصاره افرا، کمی روغن کانولا، سرکه، خردل، نمک، فلفل، زیتون و سس سویا را باهم مخلوط کنید تا سس یکنواختی به دست بیاید. حالا اسفناج و لبو و مرغ را روی هم بچینید و سس را روی آنها بکشید.

در نهایت، پنیر خردشده را روی سالاد بپاشید. هر وعده از این سالاد حدود ۳۹۸ کیلوکالری انرژی، ۲۵ گرم چربی، ۶۹ میلی‌گرم کلسترول، ۱۶ گرم کربوهیدرات، ۲۹ گرم پروتئین، ۳ گرم فیبر، ۷۰۳ میلی‌گرم سدیم و ۶۴۹ میلی‌گرم پتاسیم دارد. ضمن اینکه می‌تواند حدود ۱۲۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A، ۳۶ درصد به فولات، ۳۵ درصد به ویتامین C، ۲۵ درصد به آهن و ۱۸ درصد به پتاسیم را هم تامین کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *