مراقبت از بدن در برابر کنه

مراقبت از بدن در برابر کنه

اکثر کنه ها در فصل پاییز تخمگذاری میکنند این حشرات ریز می توانند زیر پوست و موی حیوانات خانگی لانه گزینی کرده و از این طریق وارد بدن ما شوند. اگر با خارش ناگهانی پوست و مویتان مواجه شدید با دوش آب و شست و شوی بدنتان با صابون این عارضه را برطرف کنید.

در پایان فصل تابستان و با آغاز پاییز کنه‌ها تخمگذاری را شروع می‌کنند، و لابه‌لای چمن‌ها پر می‌شود از لارو این حشرات! برای تغذیه، کنه‌ها خود را به پستانداران می‌چسبانند و با ترشح ترکیب‌هایی از طریق بزاق‌شان پوست را از بین برده و از خون حیوان تغذیه می‌کنند. انسان نیز نوعی پستاندار تلقی می‌شود و ممکن استمورد حمله کنه‌ها قرار بگیرد. بزاق این حشرات بسیار تحریک‌کننده است و می‌تواند باعث بروز جوش‌های ۳-۲ میلی‌متری و سوزش و خارش شدید شود که تا یک هفته ادامه دارد. متخصصان توصیه می‌کنند وقتی به پارک می‌روید حتما قبل از درازکشیدن روی چمن‌ها زیراندازی روی زمین بیندازید یا لباس پوشیده به تن داشته باشید.درصورتی که دچار مشکل شدید می‌توانید از کرم‌های ضدالتهابی یا آنتی‌هیستامین استفاده کنید.

دوش آب گرم گرفتن و شستن پوست با صابون نیز در مراحل اولیه می‌تواند از التهاب شدید پوست پیشگیری کند. فراموش نکنید اگر سگ یا گربه‌ای در خانه دارید که مرتبا خود را می‌خاراند ممکن است دچار همین مشکل شده باشد. برای پیشگیری از انتقال کنه به خود باید برای حیوان در نواحی پشت گوش و کشاله ران و گردن از اسپری‌های ضدشپش استفاده کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *