مراقبت بیشتر از سلامت مردان

مراقبت بیشتر از سلامت مردان

مردان غالبا به سلامتی خود بی تفاوت هستند و تا زمانی که دچار عارضه جدی نشده اند به پزشک مراجعه نمی کنند. بهتر است به مشکلاتی که باعث آسیب به سلامت مردان می شوند بیشتر دقت کنید و از پیشرفت آن ها در بدن مردان پیشگیری کنید. خستگی و تنگی نفس از رایج ترین امراضی هستند که سلامتی مردان را تهدید میکنند.

بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که ۳۸ درصد مردان فقط زمانی به پزشک مراجعه می‌کنند که شدیدا بیمار هستند یا علائم بیماری خودبه‌خود برطرف نشوند. متاسفانه این نادیده گرفتن علائم می‌تواند به‌مرور زمان باعث عوارض ناخوشایندی از بیماری‌های مختلف شود که شاید اگر زودتر تشخیص داده می‌شد، به این مرحله نمی‌رسید.به همین دلیل اگر هر گونه علائم ناخوشایند و عجیبی احساس کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید. تنگی نفس یکی از همین علائم است که می‌توانددر نشان‌دهنده خیلی مسائل درباره سلامت مردان باشد. ممکن است این حالت، نشانه حمله قلبی یا نارسایی احتقانی قلب باشد؛ یا ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شما مبتلا به بیماری‌های ریوی مثل سرطان ریه، بیماری انسدادی مزمن ریه، برونشیت مزمن، آمفیزم، آسم و فشار خون ریوی هستید.ضمن این‌که تنگی نفس در مردان، با کم‌خونی مرتبط است. خستگی یکی از حالت‌هایی است که بسیاری از افراد تجربه‌اش می‌کنند، بدون این‌که آن را جدی بگیرند.

در واقع، خستگی می‌تواند نوعی واکنش طبیعی به مسائلی مثل استرس، فعالیت بدنی یا کمبود خواب باشد. اما این احتمال هم وجود دارد که با یک بیماری جدی جسمی یا روانی مرتبط باشد. بیماری‌های مرتبط با خستگی شامل سرطان، نارسایی احتقانی قلب، دیابت، آرتروز، عفونت و بیماری‌های کلیوی و کبدی می‌شود. ضمن این‌که خستگی ممکن است بخشی از مشکلاتی مثل کم‌خونی، افسردگی، اختلال خواب یا اختلال در عملکرد غده تیروئید باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *