مراقبت های بارداری در فصل پاییز

مراقبت های بارداری در فصل پاییز

خانم های بارداری که قسمتی از بارداری خود را در فصل پاییز به سر میبرند نسبت به دیگر بانوان باید بیشتر مراقب سلامت خود باشند چون با سردشدن هوا در این فصل انواع بیماری ها مانند آنفلوآنزا و سرماخوردگی ها به سراغشان خواهد آمد.

پاییز فصل مناسبی برای خانم‌هایی است که می‌خواهند دوران بارداری‌شان را در کمال سلامت بگذرانند و تجربه مطلوبی را از بارداری داشته باشند. حتما می‌پرسید چرا؟! اما آیا این توصیه پزشکان را به یاد دارید که ورزش کردن و خوردن میوه‌ها و سبزیجات سالم برای بارداری چقدر مهم است؟

خب! پاییز،‌ زمان خیلی مناسبی برای هر دوی این موارد محسوب می‌شود. خانم‌های باردار می‌توانند در فصل پاییز از عصرها و شب‌های خنک استفاده کنند و با خیال راحت یک بطری آب بردارند و کمی قدم بزنند، بدون این‌که با مشکلات ناشی از دمای بالا تابستان یا دمای خیلی پایین زمستان روبه‌رو باشند.

ضمن این‌که از طبیعت و زیبایی‌های پاییز لذت می‌برند. وقتی هم به خانه برگردند می‌توانند یک فنجان آب سیب بخورند و از این طریق مواد مغذی مورد نیاز بدن‌شان را تامین کنند.حتی شام خوردن در پاییز برای خانم‌های باردار خیلی راحت‌تر از تابستان است، چون درست کردن شام در گرمای زیاد تابستان انقدر سخت و طاقت‌فرسا می‌شود که همه را خسته می‌کند، چه برسد به خانم‌های باردار! نیازی هم نیست بگوییم که گاهی اوقات گرمای تابستان به حدی می‌رسد که کسی حتی میل به غذا خوردن ندارد و این شرایط برای خانم‌های باردار حتی سخت‌تر هم هست. در واقع، خانم‌های باردار در دمای پاییز، خیلی بیشتر تمایل به غذا خوردن پیدا می‌کنند و این وقعا برای آن‌ها خوب است.

بعضی از خانمهای باردار در فصل پاییز از بی ثباتی هوا و ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا احساس نگرانی می کنند. چنانچه به دنبال راه های مناسب برای پشت سر گذاشتن دوران بارداری در فصل پاییز هستید بهتر است از راهنماییهای ما استفاده کنید.

-صبح و عصر های دل انگیز پاییزی را برای پیاده روی انتخاب کرده و همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید

– چنانچه پس از پیاده روی به منزل برگشتید و احساس خستگی یا گرما کردید فقط کافی است یک لیوان آب سیب میل کنید.

-همیشه یک شنل یا بالاپوش گرم یا یک ژاکت سبک به هنگام پیاده روی همراه خود داشته باشید.

-زمانیکه می خواهید برای پیاده روی بیرون از منزل بروید، یک چتر همراه خود داشته باشید تا در مواقعی که بارانهای فصلی شروع می شوند از آن استفاده کنید.

– سیب میوه ای سرشار از فیبر بوده و به وفور در این فصل وجود دارد بنابراین از این موقعیت استفاده کرده و خوردن سیب یا آب سیب را فراموش نکنید.

-از کوتاه بودن روزها در این فصل استفاده کرده و به خوبی استراحت کنید.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.