مراقبت های لازم هنگام شنا در استخر

مراقبت های لازم هنگام شنا در استخر

در این فصل از سال علاقه مندان به شنا افزایش می یابند و به سراغ استخر برای شناکردن می روند بهتر است به برخی نکات مهم در این زمینه دقت کنید. از بلعیدن آب استخر خودداری کنید و قبل و بعد از شنا کردن تن خود را شست و شو دهید. برای محافظت از چشمانتان نیز از عینک مخصوص شنا کمک بگیرید.

نکات لازم به ذکر دباره شنا در تابستان

در تابستان افرادی که قصد دارند از محیط‌های آبی استفاده کنند در وهله اول باید به بهداشت خود دقت کنند. شناگران باید حوله و مایوی شخصی داشته باشند. حتما باید بعد از شنا وسایل خود را به خوبی با آب و صابون بشویند و در محیط باز و الزاما مقابل نور آفتاب خشک کنند. اگر فردی مبتلا به بیماری پوستی است، حتما باید تا درمان کامل بیماری از رفتن به استخر اجتناب کند. بیماری مهم دیگر اسهال گوارشی است که معمولا نادیده گرفته می‌شود.

افراد مبتلا به اسهال تا دو هفته بعد از درمان اسهال مجاز به استفاده از آب استخر نیستند چون آلودگی در بدن همچنان وجود دارد و می‌تواند وارد آب شود و به دیگران سرایت کند. شناگران بهتر است از عینک شنا استفاده کنند. عینک باید کاملا مطابق و هم سایزبا صورت باشد. عینک بیش از حد کوچک باعث فشار به چشم شده و عینک بیش از حد بزرگ نقش محافظتی خود را از دست می‌دهد. سعی کنید عینک استاندارد تهیه کنید و بهداشت عینک را از یاد نبرید.

عینک آلوده می‌تواند باعث بروز بیماری‌های چشمی در فرد شود. توصیه دیگر به مسئولان استخر است. آب استخر باید به موقع عوض شود و به میزان کافی کلر داشته باشد. تمیزی استخر را می‌توان از شفاف بودن آب تشخیص داد. آنچه که خیلی مهم است تراکم جمعیت داخل استخر است. متاسفانه در بعضی از استخرها به ظرفیت توجه نمی‌شود و تعداد زیادی از مراجعین را داخل یک استخر جای می‌دهند. احتمال آلودگی و بیماری در این استخرها بیشتر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *