مراقب وضعیت تحصیلی فرزند خود باشید

مراقب وضعیت تحصیلی فرزند خود باشید

وضعیت تحصیلی خردسالان نیاز به مراقبت و کمک والدین دارد مشارکت والدین در این مینه می تواند تاثیرات فراوانی در افزایش کیفیت تحصیل آن ها داشته باشد و شانس موفقیت آنها را افزایش دهد. در ادامه به اهمیت وقت‌گذرانی والدین با کودک اشاره می کنیم.

بسیاری از برنامه‌های مدرسه به نقش نظارتی و کمکی والدین بستگی دارند. درواقع، این والدین هستند که از انجام شدن یا انجام نشدن فعالیت‌ها و کارهای مدرسه توسط کودکان باخبر می‌شوند. اگر شما هم به‌عنوان پدر یا مادر علاقه دارید که در وضعیت تحصیلی فرزندتان نقش داشته باشید، می‌توانید این کار را از راه‌های مختلفی انجام دهید.

اولین و مهم‌ترین نکته درباره نقش‌آفرینی والدین در وضعیت تحصیلی کودکان، این است که این کار می‌تواند بیش از همه برای خود دانش‌آموز مفید باشد. اگر فرزندتان ببیند که شما نسبت به فعالیت‌ها و عملکردهای او در مدرسه علاقه‌مند هستید، شانس موفقیتش افزایش پیدا می‌کند. حضور و مشارکت والدین در فعالیت‌های آموزشی و تحصیلی کودک،نکته مهمی را به او یاد می‌دهد: اهمیت یادگیری و آموزش. مشارکت والدین در زندگی تحصیلی کودک، فواید دیگری هم دارد که می‌توان از بین آن‌ها به این موارد مهم اشاره کرد: افزایش احتمال کسب نمرات بهتر، توجه مناسب به درس، خوش‌رفتاری، تقویت مهارت‌های اجتماعی. نقش‌آفرینی والدین در زندگی تحصیلی کودک برای خودشان نیز مفید است.

این والدین، شرایط و ویژگی‌های لازم برای کمک به کودک و آموزش مسائل مختلف به او را دارند و معمولا از اعتمادبه‌نفس بیشتری برخوردار هستند. صرف کردن وقت بیشتر برای قرار گرفتن در جریان امور مدرسه، به والدین کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به چگونگی فعالیت در مدرسه و برنامه‌های آموزشی به‌دست بیاورند. این کار حتی می‌تواند کیفیت وقت‌گذرانی والدین با کودک را افزایش دهد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.