مرگ اطرافیان خانم‌های باردار چه تاثیری بر جنین دارد؟

مرگ اطرافیان خانم‌های باردار چه تاثیری بر جنین دارد؟

تاثیر مرگ اطرافیان خانم های باردار بر جنین

معمولا جنین هر اتفاقی چه خوش و یا بد را به طور واضح تشخیص می دهد و بر او تاثیر خواهد گذاشت در مطلب زیر مرگ و میر اطرافیان و تاثیر آن بر جنین را مورد بررسی قرار میدهیم.

آیا می دانستید تاثیر مرگ اطرافیان بر خانم های باردار چیست؟ مطالعه جدیدی که در Psychosomatic Medicine به چاپ رسیده است، به بررسی تاثیر از دست دادن اعضای خانواده یا نزدیکان بر روی مرگ‌ومیر جنین‌های خانم‌های باردار می‌پردازد. سرپرست این مطالعه می‌گوید:

«یافته‌های ما نشان می‌دهد دوره شش‌ماهه قبل از بارداری،‌ ممکن است دوره حساسی باشد که تاثیرات منفی و مضری بر روی مرگ‌ومیر جنین‌ها در اوایل بارداری می‌گذارد». در این مطالعه اطلاعات همه خانم‌های دانمارکی که در فاصله سال‌های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۹ زایمان کرده بودند،

مورد بررسی قرار گرفت و مقایسه‌ای بین میزان مرگ‌ومیر نوزادان یا جنین‌های مادرانی که عزادار بودند و مادرانی که عزادار نبودند انجام گرفت. نتایج نهایی نشان داد که مرگ‌ومیر نوزادان در بین خانم‌های بارداری که در ماه‌های پیش از بارداری با مرگ یکی از

اعضای خانواده‌شان مواجه شده بودند، بیشتر است. حتی بعد از در نظر گرفتن عوامل مختلف دیگر، مشخص شد که خطر مرگ نوزاد در یک‌ماهه اول بعد از تولد در بین مادرانی که فاصله کم‌تری با مرگ عزیزان‌شان داشتند، تا ۸۰ درصد بیشتر می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *