مرگ ناگهانی با عادت به نشستن طولانی

مرگ ناگهانی با عادت به نشستن طولانی

هرگز به نشستن طولانی عادت نکنید این سبک زندگی در طولانی مدت می تواند باعث کاهش طول عمرتان شود، عوارض ناشی از نشستن طولانی را در این مطلب با هم مرور خواهیم کرد، از جمله مضرات نشستن طولانی می توانیم به ابتلا به امراض قلبی و عروقی اشاره کنیم.

محققان کالج پزشکی wisconsin پس از زیر نظر گرفتن نتایج منفی نشستن در زندگی سالمندان اعلام کردند در افرادی که عادت به نشستن دارند، میزان انسولین کاهش می‌یابد. فشار خون بالا می‌رود و بدن در دفع چربی و سوزاندن آن دچار مشکل می‌شود. احتمال سکته مغزی در این افراد بالا می‌رود و احتمال ابتلا به ناراحتی‌های قلبی عروقی ۲ برابر می‌شود. نکته قابل توجهی که در این تحقیق به آن اشاره شده اینکه حتی فعالیت بدنی و ورزشی نیز نمی‌تواند عوارض ناشی از نشستن طولانی را در بدن خنثی کند. محققان پس از بررسی میزان فعالیت فیزیکی بیش از ۲ هزار نفر با سن میانگین ۵۰ سال که حداقل در روز ۵ ساعت می‌نشستند اعلام کردند احتمال ابتلا به آترواسکلروز برای هر ساعت از نشستن در مقایسه با هر ساعت ایستادن ۱۴ درصد افزایش می‌یابد. از سال ۱۹۵۰ میلادی تعداد شاغلین بالای ۷۰ سال،۸۳ درصد افزایش یافته است.

اکثر شرکت ها از آن زمان تاکنون سعی داشته اند با ایجاد سالن‌های ورزشی کارمندان خود را به تحرک وادارند و با سرو غذاهای کم کالری جلوی اضافه وزن‌های بالا بگیرند اما شاید نتایج این تحقیق باعث شود به فکر تغییرات جدید‌تری در سبک زندگی و کار کردنمان باشیم. به نظر میرسد روئسای ادارات از این پس باید فکری به حال نشسته کار کردن کارمندانشان کنند و با ایجاد فضاهایی که کار ایستاده را فراهم کند از عوارض نشستن های طولانی بکاهند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *