مزایای استفاده از متفورمین در کنار انسولین

مزایای استفاده از متفورمین در کنار انسولین

بیماران دیابتی که با پیشرفت این بیماری در بدنشان مواجه می شوند می توانند با استفاده همزمان از  متفورمین و انسولین خطر مرگ‌ زودرس یا حمله‌ قلبی را از خود دور کنند این درمان ترکیبی می تواند از پیشروی دیابت در مبتلایان بکاهد.

یکی از مطالعات اخیر دانشگاه کاردیف نشان می‌دهد که خطر مرگ و بروز حوادث عمده قلبی در میان آن دسته از افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که از درمان انسولین در کنار مصرف داروی متفورمین استفاده می‌کنند، کاهش پیدا می‌کند. محققان در این مطالعه به سرپرستی پروفسور کریگ کری، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه کاردیف،ابتدا به بررسی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پرداختند که از سال ۲۰۰۰ میلادی به بعد، یا از انسولین به‌تنهایی، یا از انسولین به‌همراه داروی متفورمین استفاده کرده بودند. آنان در ادامه، ۱۲ هزار و ۲۰ نفر را شناسایی کردند و وضعیت آنان را از اولین استفاده انسولین، به‌مدت ۳.۵ سال پیگیری کردند.

نتایج نهایی نشان داد که وقتی از داروی متفورمین در کنار انسولین‌درمانی استفاده می‌شود، خطر مرگ‌ومیر و بروز حمله‌های قلبی کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این، مشخص شد که خطر ابتلا به سرطان در بین کسانی که فقط انسولین‌درمانی می‌کنند و کسانی که درمان ترکیبیرا انجام می‌دهند، تفاوتی ندارد. پرفسور کری می‌گوید که از سال ۱۹۹۱ میلادی، میزان استفاده از انسولین در میان افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، تا ۶ برابر افزایش پیدا کرده است. با این‌حال، در سال‌های اخیر از متفورمین نیز در کنار انسولین برای درمان دیابت نوع ۲ استفاده می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *