مزایای تغذیه نوزاد با شیر مادر

مزایای تغذیه نوزاد با شیر مادر

شیر مادر ویژگی های زیادی برای تغذیه نوزاد دربردارد می تواند از بدن کودک در برابر انواع عفونت ها مراقبت کند. بهتر است بدانید شیرخوارانی که از شیر مادر تغذیه میکنند نسبت به شیرخوارانی که از شیرخشک استفاده میکنند سالم تر هستند.

براساس مطالعاتی که در مرکز پزشکی دانشگاه دوک انجام شد، شیر مادر از نظر محافظت کودک در برابر مشکلات روده‌ای قوی‌تر از شیر خشک است. شیر مادر این قابلیت را دارد که سیستم ایمنی نوزاد را قوی کند. محققان آزمایشی انجام دادن که طی آن باکتری مفیدی به نام ای‌کولی را که با باکتری ای‌کولی موجود در غذاهای مسموم متفاوت است،وارد شیر خشک و شیر گاو کردند. طی چند دقیقه، باکتری‌ شروع به تکثیر در نمونه‌ها کرد اما یک تفاوت عمده با شیوه تکثیر در شیر مادر داشت. باکتری‌های موجود در شیر مادر به یکدیگر متصل شدند و لایه‌ای نازک از باکتری را تشکیل دادند که مانند پوششی در برابر پاتوژن‌ها و عفونت‌ها عمل می‌کند.

اما باکتری‌های موجود در شیر گاو و شیر خشک، با وجود تکثیر فراوان،مانند یک توده یا موجود زنده دیگری عمل کردند و هرگز نقش محافظتی نداشتند. این نتایج مهر تأییدی بر یافته‌های گذشته است که نشان می‌دهد شیر مادر همچنان بهترین گزینه برای تغذیه نوزاد تازه متولد شده است و هیچ جایگزین دیگری ندارد. نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بدن سالم‌تری خواهند داشت و حتی مادرانی که به نوزاد خود شیر می‌دهند از فواید زیادی بهره‌مند می‌شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *