مزایای خواب روزانه برای مردان

مزایای خواب روزانه برای مردان

از مزایای خواب روزانه برای مردان چه میزان اطلاع دارید؟ آیا میدانستید چرت نیمروزی فواید درمانی زیادی برای افزایش سلامتی مردان دربردارد و باعث تقویت سیستم گردش خون در این افراد می شود؟ خواب نیم‌روزی می تواند مانع تشدید امراض قلبی و عروقی در مردان شود.

بد نیست بدانید که افراد مشهوری مانند جان اف کندی، آلبرت اینشتین، وینستون چرچیل و توماس ادیسون، به خواب بعد از ظهر عادت داشتند. همگی این افراد اعتقاد داشتند که خواب نیم‌روزی به تأمین انرژی از دست رفته‌شان کمک می‌کند و کارایی‌شان بالا می‌رود. اما آنچه که آن‌ها نمی‌دانستند، تأثیر مثبت خواب نیمروزی بر کارکرد سیستم گردش خون است. مطالعات نشان می‌دهند که چرت بعد از ظهر می‌تواند به قلب استراحت دهد و آن را از استرس برهاند.

براساس مطالعه‌ای که در مجله بین‌المللی طب رفتاری به چاپ رسید، ۴۵ دقیقه تا یک ساعت خواب در طول روز، فشار خون را پایین می‌آورد و به تجدید نیرو کمک می‌کند. خواب روزانه باعث بازیابی ذهن و از بین رفتن عوامل استرس‌زا ذهنی می‌شود. به گفته محققان، هنوز به تحقیقات بیشتری احتیاج است تا ساز‌وکار خواب روزانه و تأثیر آن بر سلامت قلب و مغز کشف شود. به نظر متخصصین، خواب نیم‌روزی می‌تواند برای کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستندیا کیفیت خواب نامطلوبی دارند، بسیار مفید باشد. شاید اثرات کوتاه‌مدت خواب نیم‌روزی نتواند شما را متقاعد کند تا کمی وقت صرف آن کنید اما حتما فواید طولانی مدت آن شما را قانع می‌کند. از آنجایی که زندگی مدرن و تکنولوژی، میانگین خواب شبانه ما را طی ۵۰ سال گذشته، به مدت ۲ ساعت کاهش داده است، همه ما در معرض خطر جدی ابتلا به مشکلات قلبی عروقی و فشار خون قرار داریم.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.