مزایای زود شام خوردن بر سلامت

مزایای سلامتی زود شام خوردن

 

مزایای زود شام خوردن بر سلامت
اگر شام خود را ۳-۴ ساعت قبل از خواب بخورید، هضم آن راحت تر می شود. علاوه بر این، آن همچنین کمک می کند تا یک شیوه زندگی بهتر داشته باشید. اگر شما دیر هنگام شام می خورید ممکن است متوجه شوید، که آن دلیل افزایش وزن ناسالم و سایر مشکلات مرتبط با سلامتی باشد. اگر می خواهید سالم بمانید، از این به بعد شروع به خوردن شام زود هنگام کنید. تنها خوردن غذای مغذی برای سلامتی کلی کافی نیست. زمان مصرف مواد غذایی نیز بسیار مهم است. شما می توانید هر چیزی را در هر زمان روز بخورید، اما شام را ۳-۴ ساعت قبل از خوابیدن بخورید. این کار مزایای سلامتی مختلفی را ارائه می دهد و باعث می شود فرد خواب خوبی داشته باشد. بیایید مزایای مصرف شام در ابتدای شب را بررسی کنیم.
وزن را تحت کنترل نگه می دارد
اگر می خواهید وزن خود را کنترل کنید، شام را در اوایل شب بخورید. شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید بخورید حتی اگر کالری بسیار زیاد داشته باشد. پس از خوردن غذا، باید پیاده روی طولانی مدت انجام دهید و سپس به خواب بروید. با انجام این دستورالعمل شما متوجه خواهید شد که حتی اگر بیش از حد غذا بخورید، وزنتان به شیوه ای ناسالم افزایش نخواهد یافت.
انرژی را فراهم می کند
با خوردن غذاهای زیاد در اواخر شب، شما نمی توانید صبح زود، در زمان مناسب و به صورت صحیح صبحانه بخورید و به همین دلیل کمبود انرژی را در طول روز احساس می کنید. برعکس، با خوردن زود هنگام شام در شب، صبح روز بعد صبحانه خوبی را می خورید. آن شما را سیر نگه می دارد و به شما در طول روز انرژی می دهد.
داشتن احساس سلامتی
اگر شام را در زمان مناسب بخورید، در روز بعد احساس گرسنگی می کنید و در زمان مناسب می توانید غذا بخورید. مزیت این روال این است که معده پر باقی می ماند و هیچ شکایتی از گاز معده وجود ندارد.
هضم را بهبود می بخشد
اگر صبح زود غذا بخورید، می توانید غذا را به درستی هضم کنید. شما صبح احساس تازه بودن و سرحالی می کنید. اما پس از خوردن شام در دیر هنگام، عمل گوارش در طول شب انجام می شود، که برای سلامتی خوب نیست.
مشکلات معده را از بین می برد
با خوردن غذا در زمان مناسب، هضم کامل می شود و معده شما درست کار می کند. علاوه بر این مشکل درد معده، گاز و سوء هاضمه وجود ندارد. همچنین، اگر معده شما سالم باقی بماند، سلامتی را به پوست شما نیز منتقل می کند.
تنظیم قند خون
اریکا گوبل می گوید: “خوردن شام دیر هنگام ممکن است باعث بروز چاقی طبیعی بدن شما شود و منجر به خواب کم کیفیت شود.” ساعت بیولوژیک شما دقیقا تنظیم شده است، که پانکراس شما را فعالتر می کند و انسولین بیشتری را در طول روز تولید می کند به نسبت شب. خوردن شام در دیر وقت ممکن است باعث به هم خوردن این تنظیم شود. در نتیجه، خوردن دیر هنگام شام ممکن است خواب شما و توانایی شما برای کنترل قند خون بدنتان را کاهش دهد. با گذشت زمان، این امر ممکن است به افزایش مقاومت به انسولین و دیابت تبدیل شود.
جلوگیری از خوردن بیش از حد
هنگامی که شما دیر شام می خورید احتمالا خیلی گرسنه هستید که باعث می شود فراموش کنید که از کالری مصرفی خود مراقبت کنید. با توجه به نیاز به سیر شدن، پس از یک شکاف طولانی از آخرین وعده غذایی که خوردید، شما بیش از حد لازم غذا می خورید. این باعث می شود کالری که بیش از حد نیاز پس از پردازش ذخیره شود. ولی اگر شما در ابتدای شب شام بخورید به دلیل اینکه زیاد گرسنه نیستید کمتر غذا می خورید و از پر خوری جلوگیری می شود که در نتیجه کالری کمتری مصرف می شود.
جلوگیری از سوزش سر دل در شب
این یک واقعیت است که خوردن دیر هنگام شام در شب، معده شما را فعال نگه می دارد، که موجب تولید اسید معده در مقادیر زیاد می شود. هنگامی که مدت کوتاهی پس از غذا می خوابید، اسیدها در داخل اسفنکتر مری به سمت پایین فشار می آورند و باعث سوزش سر دل می شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.