مزایای سبزیجات برگ دار برای بدن

مزایای سبزیجات برگ دار برای بدن

از خواص و مزایای مصرف سبزی‌های برگ‌دار چه میزان اطلاع دارید؟ خوردن این محصولات چه فایده هایی برای سلامتی ما در بردارد؟ آیا میدانستید این محصولات خوراکی باکتری‌های بد و مضر روده را از بین خواهند برد؟ سبزی‌های برگ‌دار برای تنظیم قندخون بدن بسیار مفید هستند.

محققان استرالیایی و انگلیسی در یکی از مطالعات اخیر به نتایج مهم و تازه‌ای درباره مزایا و فواید سبزی‌های برگ‌دار دست پیدا کردند. این مطالعه که در Nature Chemical Biology منتشر شده است، نشان می‌دهد که سبزی‌ها برگ‌دار حاوی نوعی قند غیرمعمول هستند که مزیت‌های خوبی برای باکتری‌های روده دارند. این قند غیرمعمول به باکتری‌های روده کمک می‌کند تا بهتر رشد کنند و تعداد باکتری‌های بد و مضر را کاهش می‌دهد.

این قند، سولفو کینووس (SQ) نام دارد و از طریق فتوسنتز در سبزی‌های برگ‌دار ساخته می‌شود. به‌علاوه این‌که باکتری‌ها از سولفو کینووس به‌عنوان منبع کربن و گوگرد استفاده می‌کنند. گوگرد برای ساخت پروتئین‌ها ضروری است و سولفو کینووس، تنها مولکول قندی است که گوگرد دارد. بنابراین هر بار که سبزی‌های برگ‌دار می‌خوریم، میزان قابل توجهی سولفو کینووس دریافت می‌کنیم که باکتری‌های خوب از آن‌ها به‌عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند. محققان در این مطالعه کشف کردند که باکتری‌ها با استفاده از آنزیم YihQ، سولفو کینووس را برای رشد خودشان استخراج می‌کنند. در واقع، آنزیم YihQ، این قند خاص را تجزیه می‌کند و باکتری‌ها از این طریق می‌توانند گوگرد و ترکیب‌های دیگر آن را جذب و متابولیزه کنند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.