مزایای سلامتی آویشن برای بدن و پیشگیری از بیماری ها

مزایای سلامتی آویشن برای بدن و پیشگیری از بیماری ها

 

از لحاظ تاریخی، آویشن، برای اولین بار در کشورهای مدیترانه ای کشت شده و عضو خانواده نعناع است. آن یک گیاه دارویی کامل است و بسیار آسان در تمام فروشگاه های مواد غذایی و بازارهای محلی پیدا می شود. لیست مزایای آویشن، بسیار طولانی است. در این مطلب برخی از مزایای مصرف آویشن را بررسی می کنیم.

حفاظت در مقابل حشرات

یک مطالعه منتشر شده در واکنش به شیوع ویروس غرب نیل کشف کرد که برخی از روغن های دارویی قوی موجود در آویشن، ممکن است جمعیت ویروس ها را کاهش دهند. این مطالعه ترکیبی از تیمول، آلفا ترپینن و کارواکرول را مورد بررسی قرار داد. این ترکیب توانست لارو پشه های خطرناک را از بین ببرد، که مسئول گسترش بیماری نایلی در غرب شناخته شده است.

کاهش فشار خون بالا

مطالعه الهام گرفته از سطح پایین بیماری های قلبی مرتبط با رژیم غذایی مدیترانه ای، مزایای آویشن، را برای کنترل فشار خون بررسی کرد. این مطالعه نتیجه گیری می کند که موش های مصرف کننده عصاره های آویشن، میزان فشار خون بالا را به طور قابل توجهی کاهش می دهند.

کاهش رشد سلول های سرطان پستان

یک مطالعه جالب که در سال ۲۰۱۲ در مجله مهار آنزیم و شیمی دارویی منتشر شد، نشان داد که عصاره آویشن، ممکن است ابزار جدید مهمی در مبارزه با سرطان سینه باشد. تحقیقات در مراحل اولیه، براساس نتایج مطالعه ۲۰۱۲، نشان داد عصاره آویشن، باعث افزایش مرگ سلول های سرطانی شد، در حالی که به نظر می رسد اثر کمی در سلول های سالم داشته است. نویسندگان به این نتیجه رسیدند که بعد از تحقیق بیشتر، آویشن، می تواند کشف مهم برای درمان سرطان پستان باشد.

مبارزه با عفونت مخمر

یک باکتری شناخته شده که به نام C. albicans نامیده می شود، عامل اصلی آبله مرغان است که همچنین به عنوان عفونت مخمر شناخته می شود. در هر دو نوع عفونت واژنی و دهانی، آویشن مانع تکثیر باکتری ها شده و باعث مرگ سی آلبیکن ها شده است. به خصوص برای زنانی که از اتکا به درمان های شیمیایی برای عفونت های تکراری مخمر خسته می شوند، آویشن ممکن است یک راه حل درمان طبیعی را ارائه دهد.

تقویت کننده ویتامین های بدن

آویشن حاوی ویتامین های ضروری و مواد مغذی به همراه تعدادی از روغن های پایدار قوی است که ممکن است دارای بسیاری از خواص دارویی باشد. آویشن حاوی ویتامینA، ویتامین C، آهن و کلسیم است. به علاوه حاوی بسیاری از روغن های سودمند که احتمالا هرگز نشنیده اید، مانند کارواکرول، بورنول، گرانیول و تیمول می باشد.

درمان زخم های دهانی

وقتی که به عنوان یک راه حل دهانشویه آماده می شود، آویشن می تواند به کاهش زخم های لثه و سایر ناراحتی های معمول دهان کمک کند. توانایی آن برای از بین بردن زخم های دهان، دندان و لثه می تواند به این دلیل باشد که حاوی بسیاری از روغن های فرار ذکر شده در بالا است.

مشکلات پوستی و آکنه

آویشن دارای سابقه طولانی در استفاده از کرم ها و مومیایی های پوست است. مطالعات اخیر در اتیوپی نشان داد که آویشن می تواند عفونت های قارچی را تا ۵/۶۶ درصد کاهش دهد. اثرات آن نیز برای درمان آکنه مورد مطالعه قرار گرفته است.

بهبود خلق و خو

آویشن هنگامی که برای آروماتراپی استفاده می شود، باعث افزایش خلق و خوی و ایجاد یک اثر تحریک کننده و آرام کننده است. آن اغلب با نمک اپسوم برای حمام درمانی استفاده می شود.

آنتی باکتریال

آیا می دانید عصاره های آویشن قادر به مبارزه با باکتری ها هستند؟ آویشن یک عامل ضد باکتری قوی می باشد و در حال انجام تحقیقات بیشتر برای درک بهتر کاربرد بالقوه آن در برابر E.coli  است.

سرما خوردگی و سرفه

شواهدی وجود دارد که دوزهای دهانی آویشن می توانند علائم سرماخوردگی و سرفه، از جمله سرفه های مرتبط با برونشیت را کاهش دهند. هنگامی که همراه با سایر گیاهان دارویی مصرف می شود، می تواند علائم عفونت های تنفسی فوقانی را کاهش دهد و باعث آرامش سرفه شود.

کاهش گرفتگی عضلات

روغن های فرار یافت شده در آویشن، نشان می دهند که موجب کاهش کمر درد عضلانی، به  خصوص گرفتگی های قاعدگی می شود. مصرف نوشیدنی های آویشن و چای آویشن اغلب توسط گیاهان داروئی برای زنان مبتلا به کمر درد قاعدگی شدید تجویز می شود تا کمتر درد داشته باشند.

اختصاصی روزنه آنلاین؛ هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.