مزایای سلامتی عرق کردن و پیشگیری از بیماری ها

مزایای سلامتی عرق کردن و پیشگیری از بیماری ها

کمک به حذف آکنه

آیا می دانستید که عرق واقعا می تواند به منافذ پوست کمک کند؟ در مرحله اول، میکروب های مزاحم را از پوست شما پاک می کند. همانطور که عرق در غدد عرق زیر پوست شما تولید می شود و از طریق منافذ پوست منتشر می شود، خاک و باکتری هایی که در پوست شما به دام افتاده اند از بین می روند. اما بیشتر از آن، زمانی که شما عرق می کنید، یک ماده شیمیایی به نام دمریدیدین آزاد می شود و از نظر پزشکی اثبات شده است که آکنه را کاهش می دهد و از قرمزی چهره شما جلوگیری می کند. این آنتی بیوتیک طبیعی باعث می شود که باکتری ها از بین بروند و در حالی که از آکنه جلوگیری می کند موجب پاک شدن پوست می شود.

برای اطمینان از اینکه پوست شما مزایای کامل را به دست می آورد، عرق را از پوست خود پاک کنید. در حالی که عرق ممکن است به نظر فوق العاده جذاب باشد، اگر آن بر روی پوست شما خشک شود، ممکن است به این معنی باشد که باکتری ها مجددا به پوست شما وارد شوند. این ممکن است یک بار دیگر پوست شما را تحریک کند که احتمالا موجب نتایج حتی بدتر شود.

 کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

سنگ کلیه برای یک نفر از هر ده نفر رخ می دهد، اما دقیقا چه چیزی است؟ اساسا کلیه شما سنگ ها را تشکیل می دهد زمانی که مواد معدنی به دلیل کمبود آب قادر به حل شدن نیستند. بنابراین، ممکن است وحشت زده شوید که عرق کردن (از دست دادن آب) می تواند به تشکیل سنگ های کلیه کمک کند.

عرق کردن عملی بیش از دفع آب است. عرق کردن تجمع سدیم و کلسیم در کلیه های شما را که ممکن است به سنگ کلیه تبدیل شوند، کاهش می دهد. این بدان معنی است که امکان رشد سنگ کلیه کاهش می یابد. علاوه بر این، هنگامی که شما عرق می کنید، تشنه خواهید شد و قبل از ادامه باید هیدراتاسیون کافی داشته باشید. این باعث می شود که تجمع مواد معدنی به دلیل انباشته شدن آب بیشتر، کاهش یابد.

تولید آندورفین ها

ما آن را در همه جا می بینیم: ورزش باعث عرق می شود، که اندورفین را آزاد می کند و باعث می شود شما خوشحال  شوید. هنگامی که شما عرق می کنید، احساس شادی و رفاه عمومی می کنید.

مزایای سلامتی عرق کردن و پیشگیری از بیماری ها

سرعت ترمیم زخم را بهبود می بخشد

پزشکان می گویند که زمان همه زخم ها را بهبود می بخشد، اما آیا می دانید عرق هم همین کار را می کند؟ تحقیقات نشان داده است که غدد عرق حاوی سلول های بنیادی هستند که به معنای واقعی کلمه این وضعیت را بهبود می بخشند. هنگامی که شما زخمی می شوید و بدن سعی می کند تا مشکل خود را از بین ببرد، این عمل از درون به بیرون شروع می شود و سلول هایی که رشد می کنند باعث می شوند شرایط از زیر زخم در حال بهبودی باشد.

پیش فرض اصلی قبلا این بود که زخم ها از خارج به داخل بدن ترمیم می شوند، قبل از درمان در داخل سطح رویی زخم خوب می شود، اما یک مطالعه توسط محققان دانشگاه میشیگان با اثبات این که غده های عرق ما در داخل موجب ترمیم زخم ها می شوند چیز دیگری را ثابت کرد. این کشف اخیرا به این دلیل اتفاق افتاده که غدد عرق به طور انحصاری مخصوص انسان هستند و تا کنون خیلی کم مورد آزمایش قرار گرفته اند. اما نتایج امیدوار کننده بوده است و اهمیت غده عرق را نشان می دهد.

دمای بدن را تنظیم می کند

وقتی ورزش می کنید، ضربان قلب شما افزایش می یابد و انرژی مورد نیاز بدن شما باعث افزایش دمای بدن می شود. عرق کردن یک راه عالی برای اطمینان از این است که شما بیش از حد و سریع گرم نمی شوید. بدن با تولید رطوبت گرم در خارج، درجه حرارت خود را کاهش می دهد، آن را سرد نگه داشته و اطمینان حاصل می کند که شما بیش از حد گرم نیستید. این همان اتفاقی است که هنگام تب کردن موجب عرق کردن بدن می شود، اما همه چیز خوب است و بدن شما فقط تلاش می کند تا دوباره همگام شود.

اختصاصی روزنه آنلاین؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *