مزایای سلامتی مصرف طالبی برای بدن چیست؟

مزایای سلامتی مصرف طالبی برای بدن چیست؟

 

میوه ها و سبزیجات نقش مهمی در پیشگیری از بیماری در بدن انسان دارند. تحقیقات نشان می دهد طالبی ها دارای  ویتامینC، ویتامین A، پتاسیم، ویتامینB، ویتامینK، منیزیم، فیبر و حتی امگا ۳ هستند که باعث می شوند میوه های بسیار سالمی باشند. به غیر از این نشان داده شده است که طالبی ها دارای خواص ضد درد، آنتی اکسیدان، ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد میکروبی هستند. در اینجا چند مزیت طالبی آورده شده است که شما را متقاعد می کند این میوه بخشی از رژیم غذاییتان باشد.

جلوگیری از سرطان

بتاکاروتن هایی که در طالبی ها یافت می شوند، آنتی اکسیدان های قوی هستند. مطالعات نشان داده اند که آنتی اکسیدان ها از بدن در برابر آسیب های اکسیداتیو محافظت می کنند و به طور موثر خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهند. از آنجا که طالبی ها منابع غنی از آنتی اکسیدان ها هستند، بتاکاروتن، موجب کاهش رادیکال های آزاد درون بدن می شود که به معنی کاهش فرصت های ابتلا به سرطان است.

سطح قند خون سالم

یکی دیگر از مزایای خوردن طالبی، این است که می تواند به کنترل دیابت کمک کند. مطالعات نشان می دهد که طالبی ها در بهبود متابولیسم انسولین در بیماران دیابتی مفید هستند. این بدان معنی است که نوسانات بسیار در قند خون می تواند بهتر کنترل شود. همچنین می تواند باعث کاهش استرس اکسیداتیو، یکی از مجرمان اصلی نفروپاتی دیابتی در بیماران دیابتی شود.

جلوگیری از پیشرفت آرتروز

یکی دیگر از مزایای طالبی این است که آن غنی از مواد فیتو شیمیایی است. این مواد دارای خواص ضد التهابی هستند. این به این معنی است، که طالبی در رژیم غذایی شما می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو در مفاصل و استخوان ها کمک کند. این، به نوبه خود، احتمال التهاب مفاصل و استخوان ها، یک علامت کلیدی آرتریت را کاهش می دهد.

بهبود سیستم ایمنی

علاوه بر خواص آنتی اکسیدانی و از بین بردن رادیکال آزاد، بتا کاروتن همچنین تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد. علاوه بر این، طالبی ها نیز غنی از ویتامین C هستند که علاوه بر مبارزه با رادیکال های آزاد، سیستم ایمنی را با تحریک تولید گلبول های سفید، سلول های مبارزه با بیماری های بدن تقویت می کنند.

پوست سالم

بتاکاروتن ها پیش ساز ویتامین A هستند. ویتامین A بر روی پوست تسکین دهنده است و خواص ضد پیری دارد. این به این دلیل است که ویتامین A به غشای پوست وارد می شود و باعث تحریک آن می شود و رشد و بهبود می یابد. این فعالیت حفاظتی از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند. مطالعات همچنین نشان می دهد که آب طالبی می تواند ارگان های ایمنی در فرایند پیری را غیر فعال کرده و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد، بنابراین به عنوان یک ماده ضد پیری کار می کند. این نشان می دهد که طالبی می تواند بسیار سودمند باشد، اگر می خواهید پوست بی عیب و نقصی داشته باشید.

بینایی بهبود یافته

اگر کاروتنوئید های هویج برای چشم خوب باشند، همچنین می توانید با مصرف طالبی ها  اطمینان حاصل کنید تا به شما بینایی بیشتری بدهند زیرا آن ها از کاروتنوئید ها استفاده می کنند. ویتامین C موجود در آن نیز برای چشم مفید است. افزایش مصرف ویتامین C نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به آب مروارید بوده و همچنین نقش محافظتی در پیری چشم دارد.

درمان کننده استرس

یکی از مواد مغذی ضروری موجود در پستانداران پتاسیم است. پتاسیم نقش مهمی در آرامش عروق خونی و کاهش فشار خون دارد. فشار خون بالا می تواند باعث استرس شود و حتی می تواند باعث آزاد شدن هورمون های استرس مانند کورتیزول شود. پتاسیم همچنین به افزایش جریان خون و رساندن اکسیژن به مغز کمک می کند که در آرامش فرد مفید است. کاهش حضور هورمون های استرس در بدن می تواند به طور موثر علائم اضطراب را کاهش دهد. مزایای بهداشتی طالبی ها به لطف ویتامینC  در آن، نقش محافظتی در سلامت قلب، پسوریازیس و خستگی مزمن به علت کمبود ویتامین A و کاروتنوئیدها و حتی سکته مغزی بازی کند و به بهبود زخم کمک می کند.

دانه طالبی نیز از مزایای تغذیه ای برخوردار است. تمام ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب امگا ۳ و چربی های غیر اشباع موجود در میوه نیز در دانه های آن وجود دارد. علاوه بر این، دانه های طالبی منبع غنی پروتئین هستند.

در حالیکه طالبی ها تمام مزایای سلامتی را برای جنین مادر حامله دارند، خطر ابتلا به لیستریوزیس، یک عفونت باکتریایی غذایی وجود دارد. از این رو ممکن است به زنان باردار توصیه شود که در طول حاملگی آن را مصرف نکنند.

اختصاصی روزنه آنلاین؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز می باشد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *