مزایای مصرف آسپرین

مزایای مصرف آسپرین

از ویژگی های مصرف آسپرین چه میزان اطلاع دارید؟ این دارو تاثیرات بسزایی در پیشگیری از ابتلا به سرطان در مصرف کنندگان خواهد گذاشت. از جمله مهمترین سرطان ها می توانیم به سرطان‌های معده و روده‌ اشاره کنیم. طی تحقیقات گسترده روی مصرف کنندگان این دارو نتایج جالبی در این زمینه به دست آمد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

طبق آخرین ارزیابی‌های مرکز استاندارد دارو، مصرف داروی آسپرین، می‌تواند از ابتلا به سرطان جلوگیری کند. محققان با بررسی پرونده پزشکی بیش از ۴۷ هزار و ۶۵۰ مرد از سال ۱۹۸۶، اطلاعات لازم درباره چگونگی مصرف آسپرین در این افراد و علایم و موارد تشخیص سرطان را در آن‌ها جمع‌آوری کردند. پس از ۳۲ سال، بررسی، نتایج مشخص کرد که ۷ هزار و ۵۷۰ مرد، به سرطان مبتلا شده‌اند.

اما آن دسته از مردانی که حداقل ۲ بار یا بیشتر در هفته،۳۲۵ میلی گرم آسپرین مصرف می‌کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های معده و روده‌ای قرار می‌گیرند. نتایجی که از دانشگاه هاروارد به دست آمده است نشان می‌دهد که عوامل مختلفی مانند میزان و مدت زمان مصرف آسپرین در تأثیر مثبت آن نقش دارند. اما در نظر داشته باشید که حتی آسپرین بچه که فقط ۸۱ میلی‌گرم است، باعث نازک شدن دیواره رگ‌ها می‌شود که خطر خونریزی داخلی را به همراه دارد.

پس از افزایش ۵۷ درصدی مصرف آسپرین طی یک دهه گذشته، سازمان غذا و دارو،هشدار می‌دهد که به ازای هر یک نفری که با استفاده از آسپرین از خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا مغزی نجات پیدا می‌کند، یک نفر دیگر با علایم خونریزی دستگاه گوارش به پزشک مراجعه می‌کند. البته سازمان غذا و دارو، مصرف آسپرین را برای کسانی که سابقه سکته قلبی و مشکلات قلبی عروقی دارند، مفید می‌داند. اما بهتر است به جای استفاده از آسپرین برای جلوگیری از ابتلا به سرطان، سبک زندگی سالمی را دنبال کنید و ورزش و تغذیه مناسب را فراموش نکنید.

 

در مورد آسپرین پیشنهاد می کنیم جهت تکمیل شدن اطلاعاتتان، مطلب زیر را نیز بخوانید:

قرص آسپرین چیست + فواید و عوارض مصرف آسپرین


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *