مزایای مصرف ریواس برای سلامتی بدن

مزایای مصرف ریواس برای سلامتی بدن

ریواس گیاهی است که برای اولین بار در آسیا کشت شد. در حقیقت، چینی ها هزاران سال پیش این گیاه را قبل از اینکه در قرن ۱۴ میلادی از طریق جاده ابریشم به اروپا وارد شود، کشت و مصرف می کردند. این گیاه در قرن ۱۷ میلادی به انگلستان وارد شد و از آن زمان به خاطر ارزش دارویی و تغذیه بسیار ارزشمندی که دارد، همواره مورد توجه بوده است. در زیر چندین مزیت بهداشتی ریواس آورده شده است که در ادامه به آن ها نگاهی می اندازیم.

کمک به کاهش وزن

ریواس یکی از سبزیجاتی است که دارای کمترین میزان کالری می باشد که می توانید آن را خریداری کنید، با مصرف ۱۰۰ گرم آن تنها ۲۱ کالری به بدن اضافه می شود که همین ویژگی کم کالری بودن ریواس باعث شده آن به عنوان بخشی از رژیم غذایی کاهش وزن در نظر گرفته شود. نکته مهمتر درباره کاهش وزن این است که ریواس ها شامل چندین ترکیب آلی هستند که سرعت عملکرد متابولیک را افزایش می دهند و بدین ترتیب بدن را قادر می سازند که سریع تر چربی ها را بسوزاند.

جلوگیری از سرطان قلب و عروق

با توجه به مقدار کلسترول پایین و چربی کمی که ریواس دارد، آن به عنوان یک گیاه عالی برای حفظ سلامتی قلب به حساب می آید. علاوه بر این، ریواس ها می توانند سطح کلسترول خوب خون را به دلیل وجود فیبر رژیمی افزایش دهند. این فیبر کلسترول را از دیواره های رگ ها و عروق خونی پاک می کند. در طرف دیگر، محتوای بالای آنتی اکسیدانی ریواس همچنین به سلامت بهتر قلب کمک می کند.

افزایش عملکرد دستگاه گوارش

الیاف رژیمی در ریواس برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و تضمین حرکات روده ای صاف و منظم عالی است. در حقیقت، ریواس در واقع به عنوان یک درمان برای یبوست استفاده می شود و حتی می تواند از بروز زخم، نفخ و سرطان کولورکتال جلوگیری کند.

جلوگیری از بیماری آلزایمر

آلزایمر، یک بیماری دژنراتیو عصبی می باشد، که در سراسر جهان به طور فزاینده ای شایع شده است. با توجه به محتوای بالای ویتامینK، ریواس برای جلوگیری از رشد بیماری عالی است. همچنین می تواند فعالیت شناختی را تحریک کند.

ارتقاء سلامت استخوان

محتوای ویتامین K ریواس تازه، کمک می کند تا استخوان های آسیب دیده را بهبود بخشیده و رشد استخوانی را تحریک می کند. ریواس همچنین دارای مقدار زیادی از کلسیم و همچنین بسیاری از مواد معدنی دیگر است که منجر به سلامت استخوان می شوند.

مزایای مصرف ریواس برای سلامتی بدن

افزایش گردش خون

ریواس دارای محتوای بالای آهن و مس است که باعث می شود آن را به گزینه ای ایده آل برای افزایش گردش خون و تحریک تولید گلبول های قرمز جدید تبدیل کند. مزیت دیگر این است که برای افزایش اکسیژن خون در اندام های بدن مفید است.

مبارزه با عفونت پوستی

ریواس به دلیل داشتن یک ماده ضد باکتری و ضد قارچ طبیعی، برای محافظت از پوست در مقابل انواع مختلف عفونت عالی است. در واقع، آن اغلب به صورت یک خمیر پخته شده توسط پزشکان جایگزین داروهای پزشکی به منظور درمان عفونت های پوستی می شود.

راه عالی برای سم زدایی به طور طبیعی

اگر شما نیاز به یک سم زدایی خوب دارید، رژیم غذایی حاوی ریواس زیاد و همچنین خواص ملین، آن را عامل تبدیل به  عامل سم زدایی فوق العاده کرده است. این ویژگی ها همچنین می تواند به کاهش وزن کمک می کند.

بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

زندگی مدرن ما به این معنی است که ما در معرض سطوح بالایی از استرس، آلودگی و مواد غذایی فست فودی و ناسالم هستیم. به عنوان یک نتیجه، عملکرد سیستم ایمنی ما می تواند در معرض خطر قرار گیرد. این مشکل را می توان با مصرف یک منبع ویتامین C در روز برطرف کرد. ریواس یک منبع عالی ویتامین C است.

کاهش علائم یائسگی

یائسگی زمان تغییر برای زنان است که بیشتر احتمال دارد از طریق تعدادی از تغییرات احساسی و جسمی با افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان روبرو شوند. محتوای کلسیم بالا در ریواس سبب می شود که آن برای کاهش علائم یائسگی ایده آل باشد.

نکته:

برگ های ریواس، مسموم هستند زیرا حاوی اگزالات هستند. این سموم به علاوه سموم ناشناخته دیگری که در برگ ها یافت می شود، هنگامی که مقدار زیادی از برگ های خام و پخته شده مصرف شوند، موجب مسمومیت فرد می گردند.

اختصاصی روزنه آنلاین؛ هرگونه کپی برداری با نام و لینکدهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.