مزایای مصرف سماق برای بدن

مزایای مصرف سماق برای بدن

آیا می دانید که سماق یک ادویه فوق العاده برای سلامتی محسوب می شود؟ آن  برای عطر و طعم ترشی که دارد معروف شده است و اکنون دانشمندان در حال مطالعه مزایای سلامتی این ادویه غنی از اکسیدان هستند. سماق حاوی خواص ضد التهابی است که در درمان بسیاری از انواع تب به کار می رود. آن ها همچنین به کاهش التهاب ناشی از آرتریت و یا روماتیسم کمک می کنند. در ادامه مطالب بیشتری در مورد مزایای مصرف سماق ارائه شده است که با هم بررسی می کنیم.

خواص آنتی اکسیدانی

سماق دارای ویتامین C با فلوئوروئید و پلی فنول است که قادر به خنثی سازی رادیکال های آزاد در بدن می باشد که می توانند مشکلات سلامتی مانند بیماری قلبی و سرطان را ایجاد کنند. این ویژگی آنتی اکسیدانی همچنین با کاهش علائم پیری همراه است.

ضد التهابی

برای بهره بردن از خواص ضد التهابی، این ادویه خشک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. التهاب به نظر می رسد علت بسیاری از بیماری ها باشد و مصرف سماق با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و شرایط مانند آرتریت، مشکلات پوستی و التهاب، عفونت های ادراری و مشکلات تنفسی همراه است. مطالعات نشان داده است که سماق در تنظیم میزان کلسترول و درمان دیابت با کاهش قند خون موثر است. به علاوه سماق برای مبارزه با اختلالات مختلف، سرما خوردگی و سرگیجه مفید است.

ضد میکروبی

سماق به دلیل داشتن ترکیبات طبیعی با فعالیت های ضد میکروبی آن معروف شده است.

مطالعات نشان داده اند که بر روی تعدادی از بیماری ها، از جمله باکتری های سالمونلا کار می کنند. تانن های محلول در آب  که به مقدار زیاد در سماق یافت می شوند، به خوبی خواص ضد میکروبی آن ها را نشان می دهد و از زمان قرون وسطی برای این مزایا استفاده شده است. همچنین  می تواند برای محافظت از میوه ها و سبزیجات مورد استفاده قرار گیرد.

ضد قارچ

سماق دارای قابلیت مبارزه با قارچ در برابر پاتوژن های انسانی است. در یک مطالعه، نشان داده شد که به درمان Aspergillosis که یک عفونت ریوی است و موجب خس خس سینه و سرفه می شود، کمک می کند.

 کاهش قند خون

این پودر خشک همچنین می تواند نقش مهمی در کنترل قند خون برای افراد دیابتی و پیشگیری از دیابت در افراد سالم داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که کاهش قابل توجهی در سطح انسولین پس از مصرف، آن را به یک ادویه امیدوار کننده برای کمک به مدیریت دیابت تبدیل کرده است.

مزایای مصرف سماق برای بدن

مفید برای درمان اختلالات قاعدگی

پوست این گیاه در درمان بسیاری از مسائل مربوط به PMS موثر شناخته شده است. این مانع از تخلیه بیش از حد واژن می شود و همچنین مسئول تنظیم چرخه است. همچنین یکی از ترکیبات مهمی است که باعث جلوگیری از گرفتگی عضلات قاعدگی در زنان شده و می تواند به افزایش تولید شیر مادر و کاهش کمر درد قاعدگی کمک کند.

یک دیورتیک طبیعی

سماق ها به طور طبیعی دیورتیک هستند و این ویژگی به این معنی است که می توانند ادرار را تحریک کنند و از این طریق می توانند به سم زدایی بدن کمک کنند. همچنین التهاب ایجاد شده در مثانه را کاهش می دهند و باعث کاهش و از بین رفتن درد ناشی از دفع ادرار می شوند.  مکمل های ، قرص ها و کپسول های سماق که مزایای سلامتی مشابهی را در اختیار افراد می گذارند، در بازار موجود است. ما توصیه می کنیم که افراد تنها پس از مشاوره با پزشک متخصص از این مکمل های بهداشتی مصرف کنند.

مفید برای شرایط قلبی عروقی

سماق برای سلامت قلب و عروق، بهبود گردش خون و کاهش فشار خون مفید شناخته شده است. همچنین مصرف آن باعث کاهش التهاب رگ های خونی می شود و می تواند به افزایش جریان خون کمک کند. در نهایت، مصرف سماق به طور منظم به شما کمک می کند تا سلامت قلب و عروق خود را حفظ کنید.

نحوه استفاده

  • انواع میوه های این گیاه اغلب خشک می شوند و پس از آن به عنوان یک ادویه استفاده می شوند.
  • انواع توت ها را نیز می توان در آب فرو برد و سپس عصاره آن را گرفت که می تواند در آشپزی و موارد متعدد درمان خانگی مورد استفاده قرار گیرد.

اختصاصی روزنه آنلاین، هرگونه کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *