مزایای مصرف سویا برای کاهش وزن

مزایای مصرف سویا برای کاهش وزن

از مزایای مصرف سویا  چه میدانید؟ این ماده خوراکی می تواند به کاهش وزن شما کمک زیادی بکند برای کاهش فشار خون می توانید از فرآورده های غذایی حاوی سویا استفاده کنید. سعی کنید مصرف پروتئین سویا را در برنامه غذایی تان از یاد نبرید.

گروهی از محققان آمریکایی در یکی از مطالعات‌شان به این نتیجه رسیدند که آنتی‌اکسیدان‌های درون سویا و مواد غذایی دیگر می‌تواند اثرات مفیدی داشته باشد. براساس گزارشی که به نشست ( American College of Cardiology (ACC ارائه شده است، نوعی آنتی‌اکسیدان خاص به‌نام ایزوفلاون که در مواد غذایی خاصی مثل سویا، شیر سویا، چای سبز، توفو و بادام زمینی وجود دارد، می‌تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

مسئولان مطالعه می‌گویند که نتایج این مطالعه می‌توانند به معنای این باشند که مصرف پروتئین سویا در ترکیب با رژیم غذایی دَش (DASH)، که حاوی میوه و سبزیجات زیاد و غلات سبوس‌دار و لبنیات کم‌چرب است، می‌تواند فشار خون سیستولیک را تا ۱۰ میلی‌لیتر جیوه در خون برای کسانی کاهش دهد که در مرحله پیش از ابتلا به بیماری فشار خون بالا قرار دارند. این میزان از کاهش، احتمال مبتلا شدن به بیماری فشار خون بالا را کاهش می‌دهد.

ایزوفلاون‌ها، تولید آنزیم‌های بدن را افزایش می‌دهند که اکسید نیتریک ایجاد می‌کنند. همین اکسید نیتریک است که به انبساط عروق خونی کمک می‌کند و درنتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند که یک لیوان شیر سویا حاوی ۲۲ میلی‌گرم ایزوفلاون و ۱۰۰ گرم سویا حاوی ۱۳۰ میلی‌گرم ایزوفلاون است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *