مزایای مصرف فلفل بر سلامت بدن

مزایای مصرف فلفل بر سلامت بدن

 

مزایای مصرف فلفل بر سلامت بدن
فلفل ها یک خوراک طعم دهنده هستند که افراد آن ها را به وعده های غذایی خود اضافه می کنند، به علاوه آنها حاوی ویتامین ها و خواص ضد بیماری مختلفی می باشند. برای مثال فلفل سیاه یک منبع غنی از مواد معدنی مانند منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و ویتامین هایی مانند ریبوفلاوین، ویتامینC،K و B6 است. آن همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر رژیمی و دارای مقدار متوسط ​​پروتئین و کربوهیدرات است. در ادامه برخی از مزایای سلامتی مصرف فلفل را بررسی می کنیم.
چربی را از بین ببرید
هر دو نوع فلفل تند و شیرین ممکن است تاثیر تلاش های کاهش وزن را افزایش دهند. تحقیقات نشان داده است که کپسایسین، ماده ای است که فلفل قرمز (یا طعم آن) را تحریک می کند و باعث افزایش متابولیسم بدن می شود، سلول های چربی نابالغ را توسعه داده و به سلول های کامل تبدیل می کند و مطالعه ای دریافت که یک ترکیب موجود در برخی از فلفل های شیرین (به نام CH-19 شیرین)، که شبیه کپسایسین است، اثرات متابولیکی مشابه مثبت- را بوجود می آورد. همچنین با عمل کردن به عنوان یک عامل کاهش دهنده، فلفل ها کمک می کنند بدن فیبرین را حل کند، پروتئین نامحلول که در رگ های خونی ایجاد می شود و ممکن است باعث لخته شدن خون شود.
کمک به کنترل کلسترول
مطالعه ای در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد نشان داد که اضافه کردن فلفل تند به وعده های غذایی روزانه می تواند در برابر افزایش کلسترول خون در مقایسه با خوردن یک رژیم غذایی بدون فلفل، از بدن محافظت کند و این یکی دیگر از مزایای کپسایسین است (فلفل تند،
کپسایسین بیشتری دارد).
آرتریت را آرام می کند
نصف فنجان (۱۲۵ میلی لیتر) فلفل قرمز یا زرد خرد شده تقریبا دو برابر نیازهای روزانه ویتامین C شما (فلفل سبز حاوی مقدار زیادی از این ویتامین است) را تامین می کند. این یک ماده مغذی حیاتی است: محققان دانشگاه منچستر انگلستان دریافتند که شرکت کنندگان در مطالعه که در پایین ترین رده مصرف ویتامین C قرار داشتند، بیش از سه برابر خطر آرتروز التهابی را نسبت به کسانی که بیشترین مصرف را داشتند، افزایش دادند.
کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه
تقریبا یک سوم فلفل قرمز را به یک سالاد اضافه و میل کنید. تحقیقات گزارش شده در مجله بین المللی سرطان در سال ۲۰۰۹ نشان داد که زنان پیش از یائسگی که دو یا چند بار در هفته غذاهای غنی از کاروتنوئیدها خورده بودند هر روز که این غذاها را می خوردند خطر ابتلا به سرطان سینه را ۱۷ درصد کاهش می دادند. چرا که کاروتنوئیدها می توانند در توانایی سیگنالینگ استروژن دخالت کنند.
حفظ سلامت قلب و جلوگیری از سکته مغزی
فلفل حاوی مقدار زیادی ویتامین B است. یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) فلفل سبز خرد شده دارای ۳۶ درصد از ویتامین B6 و ۱۰ درصد فولات (همچنین نوعی ویتامین Bنامیده می شود) است. فلفل قرمز حاوی ۳۵ و ۷ درصد است؛ و فلفل زرد، ۲۰ و ۱۰ درصد از هر کدام را دارد. یک تحقیق انجام شده در ژاپن که در سال جاری منتشر شد، بیش از ۳۵،۰۰۰ زن را در سن ۴۰ تا ۷۹ سال بررسی کرد که پرسشنامه فرکانس غذایی را به اتمام رسانده بودند. محققان دریافتند که مصرف بالای هر دو نوع فولات و B6 در رژیم غذایی از خطر مرگ ناشی از سکته مغزی، بیماری قلبی عروقی و کل بیماری قلبی عروقی برای زنان جلوگیری می کند.
کاهش قرمزی و تورم
شما به طور بالقوه می توانید قرمزی و تورم را از عضلات و استخوان ها با خواص طبیعی فلفل های آلی از بین ببرید.
سرما خوردگی را کاهش دهید
فلفل ها غشاهای مخاطی پر شده در بینی و ریه ها را خارج می کنند و موجب عرق می شوند که یکی از این راه های بدن شما برای از بین بردن سموم است.
 تسکین دهنده و آرام کننده معده
فلفل خورده شده در رژیم غذایی شما با تحریک جریان ترشحات معده و از بین بردن ناراحتی ناشی از گاز اضافی به آرام شدن معده کمک می کند.
حمایت از گردش خون
فلفل تند باعث تحریک جریان خون به طور طبیعی می شود.
علاوه بر مزایایی که در بالا ذکر شد، فلفل همچنین می تواند:
اندورفین را متوقف کند
تری گلیسیرید را پایین نگه دارد
فشار خون متعادل را تقویت کند

 


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.