مزایای ورزش‌های سخت برای مردان

ورزش های سخت تاثیرات مفید زیادی بر استخوانبندی مردان میگذارند. باعث  افزایش تراکم استخوان در نواحی مختلف بدن آن ها خواهند شد. سعی کنید آن ها را به فعالیت فیزیکی تشویق کنید. وقتی استخوان ها در اثر ورزش تحت فشار قرار میگیرند در سنین بالا مقاوت بیشتری خواهند داشت.

مردانی که ورزش‌های سخت انجام می‌دهند و مانند نوجوانان تمرین می‌کنند، تراکم استخوانی بیشتری در میان‌سالی دارند. ورزش‌هایی مثل تنیس یا دویدن به افزایش تراکم استخوان در ران‌‌ها و ستون مهره‌ها کمک می‌کند و خطر بروز پوکی استخوان را کاهش می‌دهد. همانطور که پوکی استخوان در زنان، با یائسگی آغاز می‌شود، در مردان نیز در سن ۵۰ سالگی آن‌ها را تهدید می‌کند و حتی کمی خطرناک‌تر است زیرا هیچ علامتی ندارد. اخیرا مطالعاتی در دانشگاه میسوری کلمبیا انجام شده است

که طی آن، دانشمندان پرونده پزشکی ۲۰۳ مرد ۳۰ تا ۶۵ ساله را مورد بررسی قرار دادند. افراد شرکت کننده، فعالیت‌های فیزیکی مختلفی انجام می‌دادند. نتایج نشان داد که مردانی که در دوران نوجوانی، ورزش‌هایی انجام می‌دادند که استخوان‌هایشان را تحت فشار قرار می‌داده، از تراکم استخوانی بهتری در سنین بالاتر برخوردار بودند.

اما آنچه جالب توجه است این است که هیچ‌گاه برای انجام ورزش‌های سخت و بالا بردن تراکم استخوانی دیر نیست. حتی اگر احساس می‌کنید کاملا سالم هستید باز هم به انجام چنین ورزش‌هایی نیاز دارید. حتی افراد میان‌سالی که در دوران نوجوانی و جوانی، هیچ فعالیت فیزیکی نداشته‌اند، می‌توانند با یک برنامه ورزشی تراکم استخوان‌های خود را بالا ببرند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *