مزایای چالش سطل آب یخ برای مستضعفان

مزایای چالش سطل آب یخ برای مستضعفان

بیماری ای ال اس نوعی بیماری نادر و مزمن است که در مبتلایان حالتی مانند ریختن یک سطل آب یخ تشدید میکند. به همین دلیل خیرین چالش سطل آب یخ را برای تجربه درد این بیماران به راه انداختند و توانستند هزینه های زیادی برای درمان این بیماران جمع آوری کنند.

چالش سطل آب یخ که به منظور حساس کردن مردم به بیماری شارکوت و یافتن بنیاد‌های خیریه برای کمک به این بیماران بود توانست در نهایت تنها در آمریکا رقم ۱۱۵ میلیون دلار جمع‌آوری کند. اما بعد از یکسال این پول چه طور استفاده شده است؟ بیماری شارکوت یا ALS) بیماری نسبتا ناشناخته‌ای است که یکی از عوارض آن آتروفی عضلانی است و به همین دلیل سطل آب یخ استفاده شد تا حسی را که بیماران هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند افراد سالم حداقل یکبار تجربه کنند.

قرار شد افراد بین ریختن یک سطل آب یخ روی سر و کمک به بنیاد‌های خیریه یکی را انتخاب کنند اما اکثر خیرین هر دو را انتخاب کردند و این مسئله فورا بین افراد مشهوری از جمله بیل گیتس، مارک زوکربرگ و جاستین تیمبرلیک رواج پیدا کرد. این چالش به جمع‌آوری ۱۱۵ میلیون دلار در آمریکا و ۳۰۰ میلیون در کل در جهان انجامید.

۷۷ میلیون دلار یعنی ۶۷ درصد پول جمع‌آوری شده در آمریکا جهت تحقیقات برای یافتن درمان صرف شد. ۲۳ میلیون به سرویس‌دهی به بیماران اختصاص یافت. ۱۰ میلیون صرف آگاه‌سازی و افزایش حساسیت پزشکان به این بیماری شد، ۳ میلیون صرف ساخت مجموعه‌های درمانی و برنامه‌های جدید و ۲ میلیون برای مدیریت کمک‌های مالی صرف شد. محققان می‌گویند به حداقل یک میلیارد دلار هزینه نیاز است تا بتوان برای این بیماری درمانی یافت.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *