مزایای گرما درمانی برای آرتریت روماتوئید

مزایای گرما درمانی برای آرتریت روماتوئید

از ویژگی های مختلف حرارت درمانی برای مبتلایان به آرتریت روماتوئید چه میزان اطلاع دارید؟ اگر می خواهید دردهای مفصلی را در بدنتان کاهش دهید پیشنهاد می کنیم از گرمادرمانی کمک بگیرید. با انواع روش های روش‌های گرمادرمانی در این بخش آشنا شوید.

استفاده از گرما به‌عنوان یکی از روش‌های درمانی برای افراد مبتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت روماتوئید، شاید غیرمنطقی به نظر برسد. اما از آن‌جایی که گرما، تنش عضلانی را کاهش می‌دهد و گردش خون را تحریک می‌کند، احساس راحتی و آسایش را در مفصل‌های این بیماران به‌وجود می‌آورد.

کیتی پالمر، فیزیوتراپیست، می‌گوید:«حرارت ملایم در صبح، بعد از بیدار شدن، می‌تواند دامنه حرکتی افراد را افزایش بدهد. این گرما می‌تواند مقداری از دردهای مفصلی را تسکین بدهد، مشکل سفتی مفصل‌ها را تا حدودی برطرف کند و بدن را برای فعالیت‌های ورزشی یا بیرون رفتن از خانه آماده سازد». یکی از روش‌های گرمادرمانی، استفاده از پارافین یا موم است. در این روش،حرارت پارافین باید به درجه معینی برسد و بعد روی دست‌ها، مچ و انگشتان پخش شود. در ادامه، وقتی که پارافین کمی سفت شد، دست به‌طور کامل درون یک حوله قرار می‌گیرد. این کار، رطوبت و گرمای فوق‌العاده عمیق و مفیدی را به مفصل‌ها می‌بخشد و از همین طریق، بخشی از دردهای مفصلی و سفتی ناشی از آرتریت روماتوئید را از بین می‌برد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *