مزایا و معایب رژیم گیاه خواری چیست؟

گیاه خواری

 

امروزه رژیم های غذایی گیاه خواری در سراسر جهان محبوبیت زیادی به دست آورده اند. یک فرد می تواند به سبب دلایل اخلاقی که شامل حقوق حیوانی، عوامل محیطی یا سلامتی بهتر است تبدیل به یک گیاه خوار شود. هر کدام از این دلایل به نظر می رسد چیز خوبی است، اما پیش از اینکه شیوه زندگی خود را تغییر دهید تا گیاه خوار شوید، بهتر است مطالب زیر را بررسی کنید.

مزایای گیاه خواری

فشار خون پایین – محققان برای برخی افراد گفتند که خوردن یک رژیم گیاه خواری می تواند راه خوبی برای درمان فشار خون بالا بدون دارو باشد. هنگامی که بیماران مبتلا به فشار خون بالا یک رژیم غذایی گیاهی را شروع می کنند، بسیاری از آنها می توانند نیاز به دارو را از بین ببرند.
مرگ و میر کمتر- نه اینکه خوردن گوشت کار اشتباه باشد، اما تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم گیاه خواری دارای مزایای بی حد و مرزی است که یاعث می شود گیاه خواران به طور کلی سالم تر و حتی طولانی تر زندگی کنند. طبق یک مطالعه عظیم، گیاه خواران ۲۰٪ طولانی تر از دیگران زندگی می کنند. با هیچ کدام از چربی های اشباع و کلسترول که شریان ها را مسدود می کنند برخورد ندارد و گیاه خواران به طور کلی در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن قرار ندارند.

می تواند به نفع محیط زیست باشد. اگر ما واقعا می خواهیم تاثیر انسان بر محیط را کاهش دهیم، ساده ترین و ارزان ترین چیزی که هر کسی می تواند انجام دهد این است که گوشت کمتری بخورد. بسیاری از موارد ناپایداری سیستم زمین و انرژی که موجب ویرانی جنگل ها، آلودگی اقیانوس ها، رودخانه ها، دریاها می شود و به طور قابل توجهی مسئول تغییر آب و هوا

می باشد با گوشت گاو و یا مرغی که در بشقاب های ما قرار دارد مرتبط است.

خطر ابتلا به دیابت – رژیم گیاه خواری احتمالا دیابت شما را درمان نخواهد کرد. اما ممکن است بعضی از مزایا را بیش از یک رژیم غذایی غیر گیاهی از قبیل کاهش خطر ابتلا به برخی عوارض مرتبط با دیابت ارائه دهد و حتی ممکن است باعث شود بدن شما به انسولین واکنش نشان دهد.
احتمال کمتر اضافه وزن – در حالی که رژیم گیاه خواری برای همه مناسب نیست اما اگر شما در حال تلاش برای از دست دادن وزن هستید، داشتن یک رژیم گیاه خواری می تواند بخش خوبی از برنامه شما باشد.

معایب گیاه خواری

تداخل احتمالی با شرایط پزشکی موجود- اگر شما برای تهیه مواد مغذی موجود در منابع حیوانی از طریق منابع گیاهی اقدام کرده اید، می توانید با کاهش پروتئین، B12، کلسیم، ویتامین D و سایر ویتامین ها مواجه شوید.

خوردن می تواند یک چالش باشد – غذا خوردن به عنوان یک گیاه خوار گاهی اوقات می تواند یک چالش واقعی باشد. بیشتر منوهای رستوران بر خوردن گوشت ها متمرکز شده و پیشنهادات گیاه خواری آنها اغلب به غذاهای گوشتی بدون گوشت محدود می شود.

گیاه خواران می ترسند گیاه خوار شوند. گیاه خواران جدید ترس دارند که گزینه های کافی نداشته باشند و به سادگی نمی دانند از کجا شروع کنند. ممکن است به نظر  برسد تقریبا هر ظرف شامل گوشت را باید کنار گذاشت، اما در عمل به این سادگی نیست.

افزایش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال – فرض بر این است که خوردن گوشت زیاد خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می دهد، اما بررسی که در مجله آمریکاییJournal of Clinical Nutrition منتشر شده است، نشان می دهد: ” میزان ابتلا به سرطان های مختلف در گیاه خواری کمتر از غذاهای گوشتی بوده است، اما میزان بروز سرطان کولورکتال در گیاه خواران بیشتر از گوشت خواران بوده است. “

چگالی کم مواد معدنی استخوان رژیم های گیاهی می توانند سالم باشند، در صورتی که آنها به خوبی متعادل شوند و انواع غذاها مصرف شوند. با این حال، حذف محصولات حیوانی از رژیم غذایی (رژیم های گیاهی) باعث کاهش مصرف برخی از مواد مغذی ضروری می شود و ممکن است بر سوخت و ساز استخوان ها تاثیر بگذارد. این امر در دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم است، زمانی که رشد و بازده استخوانی شدیدتر می شود. هدف از مطالعه بالا همچنین بررسی تأثیر رژیم گیاه خواری بر تراکم استخوان (BMD) و غلظت سرمی متابولیسم استخوان است.

اختصاصی روزنه آنلاین – کپی برداری با لینک دهی مستقیم مجاز است


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *