مزایا و معایب مصرف خامه در صبحانه

مزایا و معایب مصرف خامه در صبحانه

 

مزایا و معایب مصرف خامه در صبحانه

خامه ماده غذایی پرخاصیت می باشد که در وعده صبحانه صرف می شود در این جا می خواهیم درباره این ماده غذایی که برای چه افراد مفید و برای چه افرادی مضر می باشد همراه ما باشید با مزایا و معایب مصرف خامه در صبحانه.

 

یک متخصص تغذیه درباره بایدها و نبایدهای مصرف خامه صبحانه برای برخی از سنین و خطرات احتمالی آن توضیح داد.

خامه جزو مواد لبتی نیست

شهاب اولیایی متخصص تغذیه درباره مصرف خامه های صبحانه گفت: به عقیده بسیاری از افراد خامه، به دلیل پایه شیر خود، جزو مواد لبنی محسوب می شود اما به عقیده متخصصان تغذیه خامه از نظر غذایی در دسته چربی ها قرار می گیرد. خامه چربی بالایی دارد. هرمیزان ویتامین محلول در چربی در شیر وجود داشته باشد حدود ۱۰ برابر آن در خامه و به همین دلیل غلظت ویتامین های A وD در آن بیشتر است.

چه کسانی باید و چه کسانی نباید خامه بخورند؟

برای بیان مضرات و فواید خامه باید به شرایط مصرف کننده آن نگاه کنیم، بعنوان مثال:

مصرف خامه برای کودکان، نوجوانانی که با کمبود رشد مواجه هستند بسیار توصیه می شود چون درحجم کم، انرژی خوبی را به بدن داده و در ضمن رساندن مواد مغذی و ویتامینها، رشد بدن را تامین می کند.

– درحالی که افراد مبتلا به فشار خون و اضافه وزن باید از مصرف خامه ها پرهیز کنند و حتی اگر عدم مصرف امکان پذیر نباشد باید به مقدار بسیار کم و به ندرت مورد استفاده قرار گیرند، البته مصرف زیاد خامه برای افراد عادی (بدون افزایش وزن و بیماری خاص) هم توصیه نمی شود.

مصرف چقدر خامه مجاز است؟

مصرف خامه باید بعنوان تفریح و در حداقل موارد نه اینکه در برنامه غذایی معمول افراد به طور مرتب قرار گیرد.

خامه را با این مواد ترکیب نکنید

نباید به خامه ها ترکیباتی مثل انجیر، عسل یا شکلات را اضافه کرد.

خامه روی کیک خامه نیستند

ماده ای که تحت عنوان خامه فرم گرفته برای کیک ها به مصرف می رسد جز سفیده تخم مرغ و مقدار زیادی شکر ( که بدون هیچ نوع ارزش غذایی، مضرات فراوانی را برای بدن به همراه دارد) چیز دیگری نیست لذا نباید نام خامه را روی آنها گذاشت.

توجه:

استفاده از خامه های فله و بدون نام و نشان می توانند خطراتی همچون تب مالت را به همراه داشته باشند لذا فقط توصیه به مصرف خامه های شناسنامه دار است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *