مشکلات بارداری با گرم شدن کره زمین

مشکلات بارداری با گرم شدن کره زمین

وقتی کره زمین گرم می شود مشکلات زیادی سلامت مادر و جنین را تهدید خواهد کرد، محققین معتقدند علت انواع ناباروری ها می تواند گرم شدن کره زمین باشد، زایمان پیش از موعد و مشکلات قلبی در زنان باردار و بسیاری عارضه های دیگر با گرم شدن کره زمین ایجاد خواهد شد.

برای نخستین بار تحقیقی در رابطه با تاثیر گرم شدن کره زمین بر بارداری انجام شده است. در منطقه گرونوبلواز، ۷۰ زن باردار زیرنظر محققان دانشگاه Joseh Fourier و موسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه (انسرم) قرار گرفتند. پیش از این در سال ۲۰۱۰ تحقیقی که در کالیفرنیا انجام شده بود نشان داد افرایش ۵/۶ درصدی هوا می‌توانداحتمال زایمان پیش از موقع را ۸/۶ درصد افزایش دهد. در بررسی‌های جدید نیز محققان مجددا این مساله را اثبات کردند. به گفته پژوهشگران، گرم شدن هوا بر کارکرد قلبی زنان باردار اثر منفی دارد و باعث کاهش اکسیژن‌رسانی به جنین است که در نهایت باعث زایمان پیش از موقع می‌شود.

آمار نشان می‌دهددر سال ۲۰۰۳ در یک دوره ۱۵ روزه دمای هوا به ۳۰-۲۹ درجه رسید و در پایان قرن ۲۱ به طور حتم تغییرات دمایی شدیدتر و طولانی‌تر خواهد بود و به مدت حداقل ۹۰ روز با افزایش شدید دما مواجه می‌شویم. محققان در بررسی‌های جدید خود مادران باردار را به مدت ۹۰ روز در معرض درجه هوای ۳۴ درجه قرار دادند و کودکان آنها تا ۳ سالگی زیر نظر خواهند بود تا نتایج روی رشد جنین مشخص شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *