مشکلات مربوط به پوست های حساس

مشکلات مربوط به پوست های حساس

اگر پوست حساسی دارید بهتر است بیشتر مراقب آن باشید و با عوامل آسیب رسان به پوستتان آشنا شوید. برخی لوازم آرایشی می توانند باعث بروز مشکلات پوستی زیادی در بدنتان شوند. این نوع پوست ها به کوچکترین عوامل محیطی یا درونی واکنش نشان میدهند.

آیا محصولات معطر برای پوست های حساس مضر هستند؟: ابتدا اگر می‌خواهید بدانید که پوست شما حساس هست یا نه، می‌توانید به نکات مختلفی دقت کنید. یکی از نشانه‌های پوست‌های حساس، این است که محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی معمولا باعث سوختن پوست می‌شوند. متخصصان می‌گویند که لایه‌های پوستی در صورت افرادی که پوست حساسی دارند،نازک‌تر است.

به همین دلیل، ترکیبات معطر و عناصر فعال موجود در این محصولات، می‌توانند راحت‌تر به درون پوست‌ حساس نفوذ کنند و باعث سوزش پوست شوند. بعضی متخصصان معتقدند که اگر پوست شما نسبت به صابون‌های مختلف، پاک‌کننده‌ها و وسایل آرایشی و بهداشتی معطر، سریعا واکنش نشان می‌دهد، به احتمال زیاد پوست شما نیز در رده پوست‌های حساس قرار می‌گیرد. متخصصان تاکید می‌کنند که مواد معطر، بدترین و مهم‌ترین عاملی هستندکه باعث بروز التهاب در پوست‌های حساس می‌شود. بسیاری از کسانی که پوست حساسی دارند، با استفاده از محصولات غیرمعطر و بدون رایحه، تغییرات مهم و معناداری را حس می‌کنند. بنابراین اگر پوست حساسی دارید، لازم نیست که ناراحت یا نگران باشید. فقط کافی است که موقع خرید محصولات آرایشی و بهداشتی، کمی دقت به خرج دهید و محصولاتی را انتخاب کنید که اصلا حاوی مواد معطر نباشند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *