مشکلات ناشی از دیابت نوع ۱ در کودکان

مشکلات ناشی از دیابت نوع ۱ در کودکان

اگر می خواهید فرزندانتان از مشکلات ناشی از دیابت نوع ۱ در امان بمانند بهتر است با مراقبت های ویژه از آن ها آشنا شوید .انواع اختلالات بینایی و سکته های ناگهانی در خردسالان ناشی از دیابت نوع ۱ ایجاد خواهد شد که با با کنترل قند خون توسط والدین قابل پیشگیری خواهند بود.

آمار نشان می‌دهد روز به روز بر تعداد کودکانی که در انگلیس و کشور ولز به دیابت نوع ۱ دچار می‌شوند افزوده می‌شود. گرچه کیفیت مراقبت‌های پزشکی از کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ بالا رفته اما به گفته انجمن حمایت از مبتلایان به دیابت در انگلیس ابتلا به این بیماری به معنی مراقبت همیشگی است تا از اتفاقات ناخوشایند پیشگیری شود.این بیماری اگر کنترل نشود می‌تواند باعث کوری یا سکته‌های مغزی یا نارسایی کلیه شود. محققان هشدار دادندباید راهکاری اندیشه شود زیرا در انگلیس تعداد کودکانی که سال گذشته به دیابت نوع ۱ مبتلا شدند ۱۰۰۰ نفر یعنی حدود ۳ تا ۴ درصد بیش از تعداد مبتلایان در سالهای قبل بود.

طبق بررسی‌های انجمن مراقبت و سلامت کودکان انگلیس یک چهارم یعنی ۲۷ درصد کودکان مبتلا به دیابت نوع ۱ فشارخون بالایی دارند، در ۱۴ درصد علایمی از بیماری‌های زودرس چشمی دیده می‌شود که می‌تواند باعث کوری دایمی در آنها شود و ۷ درصد دچار بیماری‌های کلیوی هستند. دیابت در اثر افزایش میزان قند خون به وجود می‌آید. این مسئله دلایل متفاوتی دارد اما در مورد دیابت نوع یک دلیل اصلی تحلیل سلولهای پانکراس است که در تولید انسولین نقش دارند. این بیماری به دلایل نامعلوم بویژه میان کودکان زیر ۵ سال شایع تر شده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.