مشکلات پوستی و اختلالات بینایی در دیابتی ها

مشکلات پوستی و اختلالات بینایی در دیابتی ها

بیماران دیابتی ممکن است در معرض مشکلات بینایی قرار بگیرند و دچار تاری دید شوند همچنین اگر دچار تیره شدن پوست در نواحی مختلف بدن شدند بهتر است بدانند قند خون آن ها در معرض افزایش است و مشکلات عدیده ای برای آن ها فراهم خواهد آورد.

اگر میزان قند خون برای مدت زیادی در سطح بالا باقی بماند، ممکن است که بدن از مایعات موجود در بافت‌ها برای رقیق کردن قند خون کمک بگیرد. متاسفانه، بدن در این شرایط از مایعات موجود در عدسی چشم‌ها نیز استفاده می‌کند. این وضعیت درنهایت می‌تواند قابلیت چشم برای تمرکز روی اشیا را دچار اختلال کند و احساس تاری دید را به وجود بیاورد.

علاوه بر این نکته مهم، مویرگ‌های بسیار ریزی که به چشم‌ها متصل هستند نیز در بیماری دیابت،‌ از فعالیت بیش از حد رادیکال‌های آزاد آسیب می‌بینند. رادیکال‌های آزاد، مولکول‌های آسیب‌رسانی هستند که در بدن افراد مبتلا به بیماری دیابت به میزان خیلی زیادی تولید می‌شوند. به همین دلیل استکه مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها برای افراد مبتلا به بیماری دیابت، اهمیت خاصی دارد، چون آنتی‌اکسیدان‌ها به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. نشانه هشداردهنده دیگر، مشکلات پوستی است. بعضی از افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ دارای تیرگی‌های پوستی در قسمت‌های چین‌داربدن مثل زیربغل، گردن، قوزک پا و کشاله ران هستند. این تیرگی‌ها معمولا به کثیفی‌هایی شباهت دارند که با شستن از بین نمی‌روند. متخصصان به این وضعیت، آکانتوز نیگریکانس می‌گویند که نشان‌دهنده مقاومت به انسولین است. این نشانه به ما می‌گوید که بدن، انسولین بیش از حدی در واکنش به بالا رفتن قند خون تولید کرده است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *