مشکلات گوارشی مسافرین

مشکلات گوارشی مسافرین

برخی مشکلات گوارشی در طول سفر پدید می آیند که نیازمند درمان با روش های دارویی و تغذیه ای می باشند، برای رفع اکثر مشکلات گوارشی در سفر باید تغذیه و خورد و خوراک خود بیشتر دقت کنیم و مراقبت های شخصی و بهداشتی را از یاد نبریم .

سفر کردن برای کسانی که با مشکلات گوارشی مزمن روبه‌رو هستند، ممکن است تا حدی آزاردهنده شود که نتوان تحملش کرد. آنان باید پیش‌بینی کنند که چطور می‌خواهند با تغییرات محیطی مواجه شوند. در هر صورت، اگر می‌خواهید سفر بهتری را تجربه کنید، حتما نکات زیر را جدی بگیرید:

به همراه بردن داروها وقتی که می‌خواهید سفر کنید و مثلا مبتلا به بیماری کرون یا کولیت اولسراتیو هستید، خیلی مهم است که داروی کافی تا آخرین روز سفر و حتی چند روز بیشتر همراه خودتان داشته باشید

تا اگر برنامه برگشتن به تاخیر افتاد، مشکلی برای‌تان پیش نیاید. این نکته خصوصا برای کسانی اهمیت بیشتری دارد که می‌خواهند به خارج از کشور سفر کنند. اگر با هواپیما سفر می‌کنید، حتما داروها را در کیف همراه خود بگذارید تا به‌راحتی بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. ضمنا داروها را در بسته‌بندی اصلی با خود ببرید. اگر مشکل شما خیلی حاد است، بهتر است نامه‌ای از پزشک بگیرید که بیماری شما در آن شرح داده شده باشد و لیست داروهای مورد نیازتان هم در آن ذکر شده باشد.

مراقبت شخصی علاوه بر داروها، باید وسایلی را همراه با خود ببرید که به شما کمک می‌کنند تا بیماری گوارشی را در طول سفر، بهتر مدیریت کنید. دستمال توالت، دستمال مرطوب‌کننده، پماد و لباس زیر اضافی. این وسایل به شما کمک می‌کنند تا در طول سفر راحت‌تر باشید. حفظ رژیم غذایی کسانی که به بیماری التهابی روده (IBD) مبتلا هستند،باید رژیم غذایی مخصوص خودشان را در طول سفر نیز حفظ کنند. بنابراین بهتر است که مقداری از مواد غذایی خشک مورد نیازتان مثل مکمل‌های الکترولیت و جو دو سر را همراه با خود ببرید. موقع انتخاب رستوران‌ها در طول سفر باید خیلی مراقب باشید، چون مکان‌هایی که در معرض آلودگی قرار دارند، می‌توانند به‌راحتی باعث اسهال شما شوند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *