مضرات استفاده از هدفون

مضرات استفاده از هدفون

استفاده از هدفون از دیرباز توسط متخصصین شنوایی مضر شناخته شده است آسیبی که این دستگاهها به گوش وارد میکنند بسیار زیاد است و می تواند موجب کم شنوایی مصرف کنندگان شود. همچنین دستکاری کردن گوش عوارض جبران ناپذیری برای شنوایی شما دربرخواهد داشت.

گوش‌ها در بین اجزای مختلف بدن، خیلی کم مورد توجه قرار می‌گیرند و معمولا کسی برای نگهداری درست از آن‌ها تلاش نمی‌کند. حتی برخی افراد، تمیز کردن گوش‌ها را هم جدی نمی‌گیرند یا این کار را کاملا اشتباه انجام می‌دهند. علاوه بر این‌ها، عادت‌های مختلفی هستند که به گوش‌ها آسیب می‌رسانند، اما روزبه‌روز رواج بیشتری پیدا می‌کنند. گوش کردن موسیقی با استفاده از هدفون یا هدست، یکی از همین عادت‌های مخرب است.

براساس گزارش National Institute on Deafness، ۱۵ درصد از مردم ۲۰ تا ۶۹ ساله آمریکا به‌علت قرار گرفتن در معرض صدای بلند، بخش کمی از شنوایی خودشان را از دست داده‌اند. یکی از مطالعات منتشرشده در Indian Journal of Otology هم نشان می‌دهد که گوش دادن به موسیقی با استفاده از صدای بلند هدفون می‌تواند علت اصلی این اتفاق باشد. نسل جدید هدفون‌ها که بیشتر داخل گوش فرو می‌روند، احتمال آسیب‌دیدگی شنوایی را هم افزایش می‌دهند. متخصصان معتقدند که اگر اطرافیان شما می‌توانند صدای هدفون شما را بشنوند، قطعا صدای موسیقی را بیش از حد زیاد کرده‌اید.

عادت اشتباه دیگر، فرو کردن انگشت به داخل گوش است که خطرات مختلفی دارد: از احتمال آسیب رساندن به کانال گوش، تا وارد کردن موم گوش به گوش داخلی. این کار با خطر دیگری هم همراه است که نباید آن را نادیده گرفت. باکتری‌های میکروسکوپی زیادی زیر ناخن‌ها پنهان هستند که در صورت تماس پیدا کردن با گوش می‌توانند باعث عفونت شوند. خطر ابتلا به عفونت، خصوصا برای افراد مبتلا به دیابت یا پیش‌دیابت بیشتر است.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.