مضرات سرماخوردگی برای زنان باردار

مضرات سرماخوردگی برای زنان باردار

عفونت های باکتریایی می توانند عوارض جانبی فراوانی برای مادران باردار در برداشته باشند و موجب سقط جنین آن ها شوند بیماری انفلوآنزا از مشکل سازترین عارضه ها برای زنان باردار به شمار می رود و می تواند موجب تولد نوزاد نارس شود!

براساس تحقیقات جدیدِ صورت‌گرفته، محققان دریافته‌اند که زنان باردار، نسبت به عفونت‌های باکتریایی آسیب‌پذیرتر هستند و بیشتر در معرض سقط، زایمان پیش از موعد و مرده‌زایی قرار دارند.یکی از این باکتری‌ها، آنفلوآنزا است که می‌تواند باعث بیماری ذات‌الریه، مننژیت و نوع خاصی از التهاب مفاصل شود. زنان باردار بیش از دیگر افراد در معرض تهاجم چنین باکتری‌هایی قرار دارند.

به همین خاطر، محققان طی ۴ سال، زنان ۱۵ تا ۴۴ ساله‌ای را که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ به آنفلوآنزا مبتلا شده بودند، مورد بررسی قرار دادند.نتایج این بررسی مشخص کرد که تعداد زنانی که به آنفلوآنزا مبتلا شده بودند پایین بود، یعنی از بین هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۷۱ نفر به آنفلوانزا دچار شده بودند، اما خبر بد این بود که از بین این ۱۷۱ نفر، ۷۱ نفر باردار بودند.

۹۳.۶ درصد از زنانی که طی ۲۴ هفته نخست بارداری‌شان به این بیماری مبتلا شدند، با سقط جنین روبه‌رو شدند و ۶.۴ درصد باقی نیز با تولد نوزاد نارس مواجه شدند. ۲۸.۶ درصد زنان بارداری که در نیمه دوم بارداری خود به آنفلوانزا مبتلا شدند، تولد نوزاد نارس را تجربه کردند و ۷.۱ درصد نیز با مرده‌زایی روبه‌رو شدند. به همین خاطر عفونت آنفلوانزا، باید ر دوران بارداری هرچه سریع‌تر تشخیص داده و درمان شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.