مضرات فصل پاییز برای پوست

مضرات فصل پاییز برای پوست

فصل پاییز پیامدها و عوارض جانبی مختلفی برای پوستمان در بردارد و می تواند باعث خشکی و ترک خوردگی آن شود برای پیشگیری از این امر بهتر است از صابون ها و پاک کننده ها و شوینده های مرطوب و ملایم کمک بگیرید.

هم‌زمان با کوتاه‌تر شدن روزها، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و آب‌وهوا خشک‌تر می‌شود. در این میان ممکن است که پوست شما، رطوبت همیشگی‌اش را از دست بدهد. در هر صورت، ‌پاییز فصل انتقال است، و روش‌های مناسب مراقب پاییزی از پوست می‌توانند آسیب‌های پوستی ناشی از تابستان را جبران کنند و پوست را برای زمستان آماده سازند. در واقع، ممکن است که آفتاب، کلر و آب شور، اثرات منفی زیادی بر روی پوست شما گذاشته باشند، و پاییز زمانی است برای لایه‌برداری از پوست و مرطوب کردن آن.

اولین کاری که باید انجام شود، این است که نوع صابون‌تان را تغییر دهید. صابون‌های معطر ممکن است که احساس خیلی خوبی در تابستان به شما بدهند، اما پوست را خشک می‌کنند. وقتی که پاییز فرامی‌رسد، باید از صابون‌ها یا شوینده‌هایی استفاده کنید که مرطوب‌کنندگی مناسبی داشته باشند. بهتر است استفاده از ژل‌های پاک‌کننده را کنار بگذارید و کرم‌های شوینده بدن را انتخاب کنید.

نکته دیگر، استفاده از کرم‌ها به‌جای لوسیون‌ها است. وقتی آب‌وهوا خشک می‌شود، پوست به مرطوب‌کننده‌ قوی‌تری نیاز پیدا می‌کند، و این کرم‌ها هستند که می‌توانند چربی پوست را در حد مطلوب حفظ کنند و در کنار آن، رطوبت‌ لایه‌های بیرونی پوست را در حد متعادل نگه دارند.محافظت از لب‌ها نیز در پاییز اهمیت زیادی دارد. در واقع، باید لب‌ها را از خشک شدن و ترک خوردن در این فصل و فصل زمستان، حفظ کنید. استفاده مداوم از مرطوب‌کننده‌های لب که از مواد شیمیایی تهیه نشده باشند، می‌تواند این مشکل را برطرف کند.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *