مضرات و فواید نمک هیمالیا

مضرات و فواید نمک هیمالیا

درمورد نمک هیمالیا چه میزان اطلاع دارید؟ این نوع نمک از فواید درمانی زیادی برای بدن برخوردار است اما برای کسانی که به اختلالات فشار خون مبتلا هستند توصیه نمی شود. برای رفع سردرد می توانید از این نمک استفاده کنید.

نمک هیمالیا

 

نمک هیمالیا که یکی از غنی ترین انواع نمک حاوی مواد معدنی است در درمان سردردهای مزمن بسیار مفید است.

این نمک قادر است تا روند ترشح هورمون «سرتونین» در خون را برای تقویت دستگاه عصبی و ایجاد تعادل اسیدی – قلیایی تحریک کند.

این قابلیت نمک هیمالیا آنرا به گزینه ای ایده آل و کاربردی برای رفع سردردهای مزمن تبدیل می کند.

کافی است یک لیوان آب لیموی تازه را گرفته و دو قاشق نمک هیمالیا به آن بیفزایید و محلول را در یک ظرف حاوی ۲۰۰ میلی لیتر آب گذاشته و در طول روز میل کنید.

نوشیدن این معجون شفابخش برای افرادی که از فشارخون رنج می برند به هیچ وجه توصیه نمی شود چون موجب تشدید ناراحتی آنها خواهد شد.

بدن انسان از مواد معدنی زیادی تشکیل شده است، و هر کدام از دستگاه‌های بدن برای عملکرد درست به مواد معدنی کافی نیاز دارند. این مواد معدنی مورد نیاز بدن از طریق خوردن غذاها تامین می‌شوند، اما باید از خودتان بپرسید که غذاهایی که می‌خورید از کجا تهیه شده‌اند؟ آیا میوه‌ها و سبزیجاتی که می‌خورید، ارگانیک هستند و به‌صورت محلی پرورش پیدا کرده‌اند؟ آیا گاو یا گوسفندی که گوشتش را می‌خورید، از علوفه طبیعی تغذیه کرده است؟ اگر پاسخ این پرسش‌ها مثبت است، شما مشکلی در دریافت مواد معدنی ندارید.

اما اگر فکر می‌کنید شرایط زندگی شما خیلی از غذاهای سالم دور است و مواد معدنی کافی دریافت نمی‌کنید، یکی از بهترین راه‌ها برای برگرداندن مواد معدنی به رژیم غذایی این است که از نمک هیمالیا استفاده کنید.نمک‌های طبیعی به‌طور معمول حاوی سه ماده معدنی هستند: سدیم، کلرید و ید. اما نمک هیمالیا، بین ۶۵ تا ۸۶ نوع ماده معدنی دارد! به همین دلیل بود که مثلا در دوران روم باستان،‌ نمک آن‌قدر ارزش داشت که سربازان رومی آن را به‌عنوان بخشی از دستمزد و حقوق‌شان دریافت می‌کردند!


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.