معاینات پزشکی در بیماران دیابتی

معاینات پزشکی در بیماران دیابتی

بیماران دیابتی باید قبل از انجام برخی معاینات پیشرفته پزشکی قند خون خود را چک کنند و در صورت بالابودن آن را کنترل کنند به عنوان مثال قبل از انجام آنژیوگرافی باید قند خون بیمار چکاپ شود و در صورت لزوم از داروی متفورمین برای کنترل آن استفاده شود.

انجام برخی معاینه‌ها وآزمایش‌ها همیشه با پرسش‌های گوناگون همراه است، به ویژه برای افراد دیابتی و معاینه‌هایی چون سونوگرافی، آنژیوگرافی، کولونوسکوپی و گاستروسکوپی. این افراد می‌دانند هر تغییر در برنامه روزانه مساوی است با نوسانات قند خون (کاهش یا افزایش قندخون). آنها در دوره‌های آموزشی آموخته‌اندکه دیابتی‌ها باید آزمایش‌های روتین و دوره‌ای داشته باشند.

پس آموزش، اساس درمان است. ناگفته نماند که چند روز قبل ازهرگونه آزمایش و معاینه لازم است با پزشک معالج خود مشورت کنید. در ادامه به برخی از این مقدمات اشاره می‌شود. آنژیوگرافی: دیابتی‌هایی که جهت کنترل قندخون از داروهای خوراکی پایین آورنده قندخون مثل گلی‌بن کلامید، رپاگلنبید یا DPP۴ استفاده می‌کنند، همچون روزهای قبل، بعد از انجام آنژیوگرافی می‌توانند دارو را استفاده کنند. در مورد داروی «متفورمین»، لازم است، ۴۸ ساعت قبل و ۴۸ ساعت بعد از آنژیوگرافی، مصرف این دارو قطع شود. شب قبل ازآنژیوگرافی، باید انسولین مثل همیشه تزریق شود. انسولین پایه را باید قبل از انجام آنژیوگرافی تزریق کرد، اما در‌صورتی که قند خون بالاتر از میزان قندخون هدف باشد، باید به وسیله انسولین اصلاحی (انسولین زوداثر) قند خون را پایین آورد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *