معجزه مصرف چای سبز با سیب

معجزه مصرف چای سبز با سیب

سعی کنید به صورت روزانه چای سبز بنوشید و به همراه آن مصرف سیب را از یاد نبرید این دو در کنار هم خواص درمانی زیادی برای بدن به همراه دارند و می توانند از سلامت جسمی شما مراقبت کنند. برای افزایش سلامت قلب و عروق و کاهش وزن و مقابله با انواع سرطان ها مصرف چای سبز به همراه سیب را فراموش نکنید.

سیب و چای سبز، هر دو جرو خوراکی‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان و دارای ارزش تغذیه‌ای بالا هستند. محققان آمریکایی به تازگی دریافته‌اند که مصرف همزمان سیب و چای سبز و ترکیب آنتی‌اکسیدان‌های این دو خوراکی مغذی، می‌تواند با پیشگیری از گرفتگی و سختی عروق، راه مطمئنی برای مبارزه با حمله یا سکته‌های قلبی باشد.

از طرف دیگر، همراهی سیب و چای سبز می‌تواند باعث کاهش سطح کلسترول خون و راه میانبر دیگری برای حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی هم باشد.یکی دیگر از عجایب سیب برای حفظ و ارتقا سلامتی، نتایج تحقیقات جدید محققان دانشگاه کورنل است. محققان این دانشگاه پیشنهاد کرده‌اند که قبل از رفتن به خرید، یک عدد سیب بخورید.

در تحقیقی که روی ۱۲۰ شرکت‌کننده صورت گرفت، مشخص شد که افرادی که قبل از رفتن به خرید، یک عدد سیب خورده بودند، تا ۲۸ درصد تمایل بیشتری برای خرید میوه‌ها و سبزی‌ها از خود نشان می‌دهند. به‌علاوه، محققان دانشگاه کورنل به این نکته هم اشاره کرده‌اند که مصرف سیب با محافظت سلول‌ها در برابر استرس‌های اکسیداتیو، جلوی ابتلا به بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر را هم می‌گیرد.

طالعات جدید حاکیست مصرف روزانه یک عدد سیب و یک لیوان چای سبز ضرورت مراجعه به پزشک را به حداقل می‌رساند.

به گزارش ایسنا،‌ متخصصان موسسه تحقیقات موادغذایی در آمریکا به این موضوع پی بردند که برخی مواد خوراکی به طور طبیعی سلامت بدن را در مقابل انواع بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و سرطان حفظ می‌کنند.

مطالعات انجام شده در مورد رژیم‌های غذایی مناسب حاکی از آن است که خوردن حجم قابل توجهی میوه و سبزی برای حفظ سلامت بدن ضروری است که دلیل آن، فوائد ناشی از ترکیب‌های پلی‌فنولی است.

دکتر «پاول کرون» متخصص ارشد این مطالعه گفت: زمانی که سیب و چای سبز همزمان با هم مصرف شوند مقدار ویژه‌ای از ترکیب پلی‌فنول در بدن تولید می‌کنند که در نتیجه به توقف فعالیت مولکول‌های هشداردهنده به نام VEGF منجر می‌شود.

VEGF در بدن موجب می‌شود رگ‌های خونی در فرآیندی شکل بگیرند که به رگ‌زایی معروف است و زمینه بروز سرطان را ایجاد می‌کند. فرآیند رگ‌زایی همچنین در فراهم آوردن شرایط تولید پلاک‌های تصلب شرایین که سرانجام به سکته قلبی و مغزی می‌انجامد، نقش دارد.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *