مقابله با امراض مختلف با ویتامین ب3

مقابله با امراض مختلف با ویتامین ب3

نوعی ویتامین برای مقابله با امراض مختلف در این بخش به شما معرفی می کنیم که بسیار مفید و پرخاصیت است بهتر است آن را مصرف کنید و از فواید آن بهره مند شوید. مصرف مکمل ویتامین B۳ از بهترین روش ها برای مقابله با سرطان های خطرناک به شمار می رود.

محققان استرالیایی دریافته‌اند که رابطه معناداری بین مصرف ویتامین B۳ یا همان نیکوتینامید با کاهش نرخ ابتلا به یکی از بدترین انواع سرطان پوست، یعنی ملانوما وجود دارد. این پژوهشگران اعلام کرده‌اند که مصرف روزانه ۲ عدد از مکمل ویتامین B۳ زیر نظر متخصص می‌تواند تا ۲۳ درصد شانس ابتلا به ملانوما را کاهش دهد.

مکمل این ویتامین، یکی از ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین انواع مکمل موجود در بازار است که می‌توان مصرف آن را به افرادی که سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان پوست دارند یا بیش از اندازه در معرض نور آفتاب هستند، توصیه کرد. خوراکی‌هایی مانند جگر، عدس، جعفری، چغندر، اسفناج، خرما، جو و گندم، جزو منابع غنی از این ویتامین مفید هستند.

محققان اعلام کردند: ویتامین B3 می‌تواند به ترمیم و بازسازی مغز پس از سکته کمک کند. محققان بر اساس نتایج یک پژوهش اولیه روی موش‌های آزمایشگاهی خاطرنشان کردند دوزی از ویتامین ب ۳ که به نیاسین هم معروف است، می‌تواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به سکته مغزی احیا کند.

مایکل چوپ  رییس علمی انستیتو نوروساینس هنری فورد  در این باره تاکید کرد: نیاسین اساساً مغز را دوباره سیم کشی می‌کند که قابلیت بسیار جالب و شگفت‌انگیزی برای استفاده در انسان‌ها دارد. نتایج این تحقیق همچنین راه را برای سایر بخش‌های پزشکی اعصاب شامل آسیب‌های مغزی همواره می‌سازد.

عوارض کمبود ویتامین B3

ویتامین‌ها برای فعل و انفعالات بدن بسیار اهمیت دارند و کمبود آن‌ها، اختلالات اختصاصی ایجاد می‌کنند و ممکن است به خاطر آن بیماری خاصی بروز کند.

لکه و زخم‌هایی که از کمبود ویتامین B3 ایجاد می‌شود به گردن کازال مشهور است؛ کازال شخصی بود که اولین بار این لکه‌ها و زخم‌ها را کشف کرد و به نام او نام‌گذاری شد.

افراد روزانه به ۱۴ میلی‌گرم از این ویتامین نیازمند هستند. کمبود این ویتامین موجب بروز بیماری‌های التهابی پوست می‌شود و در قسمت‌هایی از پوست که در معرض آفتاب قرار می‌گیرد لکه‌ها و زخم‌های کازال بروز می‌کند. البته ویتامین B3 به نور و حرارت مقاوم است، همچنین این ویتامین به حفظ آرامش فرد کمک می‌کند و هورمون‌های درون‌ریز مهم را در بدن تولید می‌کند. کمبود شدید این ویتامین اسهال شدید و عوارض گوارشی را به دنبال دارد و اگر این کمبود ادامه پیدا کند زوال عقل ایجاد می‌شود.


به اشتراک بگذارید: پینترست تلگرام تامبلر لینکدین ایمیل

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.